مطالعه Incogni بر اساس تجزیه و تحلیل بخش امنیت داده ها از 500 برنامه رایگان برتر و 500 برنامه پولی برتر در فروشگاه Google Play است که نشان می دهد اطلاعات کاربر بیشتری نسبت به صفحه امنیت داده های برنامه در برنامه رسمی Android با دیگران به اشتراک گذاشته می شود. فروشگاه. ادعاها. .
این مطالعه نشان داد که برنامههای محبوب اطلاعات کاربران را با نرخی بیش از 6.15 برابر بیشتر از برنامههای کمتر محبوب جمعآوری و به اشتراک میگذارند، و به نظر میرسد تفاوت بزرگ بین درصد اشتراکگذاری دادهها برای برنامههای پولی و رایگان این باور را تأیید میکند. غالب تشخیص می دهد که مصرف کنندگان برای داده های خود برای خدمات ارائه شده توسط برنامه های رایگان بدون هزینه پرداخت می کنند.
محققان Incogni نگاهی عمیق به ویژگی جدید امنیت داده Google Play که در ژوئیه 2022 راه اندازی شد، انداختند تا به اشتراک گذاری داده ها و شیوه های امنیتی برای توسعه دهندگان برنامه را روشن کنند.
یک مطالعه جدید توسط محققان Incogni نشان می دهد که برنامه های گوشی های هوشمند در فروشگاه Google Play داده های کاربران را در اندروید جمع آوری و به اشتراک می گذارند.
این نوع برنامه ها درآمد خود را از اشتراک گذاری داده های کاربران به دست می آورند.
این مطالعه گزارش داد که اپلیکیشنها در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام و مسنجر بیشترین اطلاعات شخصی را جمعآوری میکنند. اما کمتر آنها را به اشتراک می گذارند. این بدان معناست که این برنامهها اطلاعات بسیار بیشتری از آنچه کاربران تصور میکنند جمعآوری و به اشتراک میگذارند.
با مطالعه امنیت دادههای Google Play، محققان Incogni دریافتند که 55.2٪ از برنامهها دادههای کاربران را به اشتراک میگذارند و میزان دادههای به اشتراک گذاشته شده توسط برنامههای رایگان به طور متوسط 7 برابر همتایان آنها است. پول آنهاست
محققان دریافتند که اپلیکیشن های خرید، تجارت و رستوران بیشترین داده ها را با کاربران خود به اشتراک می گذارند و رسانه های اجتماعی و اپلیکیشن های تجاری بیشترین داده را جمع آوری می کنند.
منبع: سیدی البلد
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
آنها در مطالعه خود روی شیوه های مدیریت داده های کاربر توسط توسعه دهندگان برنامه دریافتند که 4.9٪ از برنامه ها داده های شخصی را در حین انتقال رمزگذاری نمی کنند.
تحریریه ICTNN شبکه خبری