به گزارش ICTNN، شرکت ملی پست در گذشته خدماتی مانند حمل و نقل مرسولات را ارائه می کرد و همه زیرساخت های آن بر همین اساس شکل گرفت و رشد کرد. اما چند سالی است که با تشکیل فروشگاه های اینترنتی و سپس با شیوع ویروس کرونا، ارسال، دریافت و توزیع بسته های پستی به خدمات اصلی شرکت ملی پست تبدیل شده است. بسته هایی که برای حمل و نقل نیاز به فضای بیشتر و تدارکات چابک بیشتری دارند. به همین دلیل اصلاح تعرفه ها برای خدمات رسانی بهتر در دستور کار شرکت ملی پست قرار گرفت.
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
سال گذشته شرکت ملی پست مجاز شد در سال 1401 تعرفه خدمات پستی را به طور میانگین 67 درصد افزایش دهد، اما تحقیقات میدانی نشان می دهد که تعرفه برخی خدمات پستی بیش از 100 درصد افزایش یافته و واکنش هایی را در پی داشته است. دنبال کرد.
به گزارش ICTNN، کاربران فضای مجازی و فروشگاه های اینترنتی از اواخر هفته گذشته قیمت خدمات پستی را تا دو برابر هزینه قبلی خود افزایش داده اند.
«عیسی زارع پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پیامی تصویری که در صفحه توئیتر مدیرکل روابط عمومی این وزارتخانه منتشر شد، درباره افزایش تعرفه خدمات پستی گفت: 20 درصد برای افراد عادی، 50 درصد برای مردم عادی. اشخاص حقوقی و دولتی برای خدمات غیر پایه (ویژه و پیشرو) حداکثر تا 50 درصد افزایش می یابند.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه تعرفه های پستی از سال 98 افزایش نداشته است، افزود: در صورت اشتباه در تعرفه و دریافت ریالی بیشتر از مردم باید ظرف 24 ساعت آن مبلغ به مردم بازگردانده شود. در عرض 24 ساعت سیستمی راه اندازی می شود که افراد می توانند کد حمل و نقل خود را در آن وارد کنند و هر کدام که بیش از مقدار مشخصی محاسبه شود سریعا به شماره کارت آنها برگردانده می شود.
تحریریه ICTNN شبکه خبری