این خبر یک روز پس از آن منتشر شد که مالک و مدیر عامل توییتر، ایلان ماسک، اپل را به تهدید به حذف توییتر از اپ استور متهم کرد، اما به دلیل این تهدید اشاره نکرد. ماسک گفت اپل در توییتر برای تعدیل محتوا لابی کرده است.
شرکت داروسازی Eli Lilly پس از اینکه یک حساب کاربری جعلی ادعا کرد در میان اعتراضات سیاسی و بررسی دقیق قیمت بالای دارو، انسولین رایگان است، در توییتی عذرخواهی کرد.
علاوه بر این، تعدادی توییت گمراهکننده توسط حساب کاربری با علامت آبی با تصویر نمایه مشابه تصویر تسلا ارسال شد. ایلان ماسک در اولین ایمیل خود به کارمندان توییتر گفت که اگر توییتر نتواند درآمد اشتراک را برای جبران کاهش درآمد تبلیغاتی افزایش دهد، نمیتواند از رکود اقتصادی آینده جان سالم به در ببرد.
برای درخواست احراز هویت، حساب توییتر باید شامل یک عکس و یک آدرس ایمیل یا شماره تلفن تأیید شده باشد. کاربر باید در شش ماه گذشته در توییتر فعال بوده و سابقه پایبندی به قوانین این شبکه اجتماعی را داشته باشد.
با این حال، اکنون اخباری مبنی بر تاخیر جدیدی در راه اندازی مجدد تیک آبی توییتر منتشر شده است، مبنی بر اینکه احراز هویت آبی مجدداً تا زمانی که اطمینان قوی وجود داشته باشد که جعل توییتر انجام می شود، انجام می شود. هویت متوقف شده است و احتمالا توییتر از رنگ دیگری استفاده خواهد کرد. برای احراز هویت سازمان ها، از افراد برای تشخیص آنها استفاده می شود.
علامت آبی اعتبار و مشروعیت افراد را در شبکههای اجتماعی ایجاد میکند و اثبات اجتماعی دریافت شده از طریق نشان تأیید به صاحبان حسابهای کاربری کمک میکند تا مخاطبان را سریعتر به دست آورند و تعامل آنلاین با آنها را افزایش دهند. .
توییتر و تاریخچه تیک آبی احراز هویت
تاریخچه تیک آبی در صفحه رسمی رئیس جمهور
برجسته شدن در دنیای رسانه های اجتماعی می تواند سخت باشد، و یکی از راه هایی که بازاریابان، برندها و افراد می توانند این کار را انجام دهند، ارجاع است. در نتیجه، حسابهای شبکههای اجتماعی تأیید شده، که معمولاً با علامت آبی مشخص میشوند، به نماد نفوذ و اعتبار آنلاین تبدیل شدهاند.
چندی پیش سوال دریافت تیک آبی برای صفحه رئیس جمهور در یکی از شبکه های اجتماعی خارجی جنجالی شد. با گذشت چندین ماه از اعمال محدودیت ها و در شرایطی که تعدادی از شبکه های اجتماعی مانند توییتر در گذشته با محدودیت هایی مواجه بوده اند و مسئولان و کارشناسان بر تمرکز فعالیت ها در شبکه ها و بسترهای اجتماعی داخلی تاکید دارند. حضور برخی از شخصیت های مهم سیاسی و حکومتی را نیز می توان در این فضا مشاهده کرد.
موضوع این است که حسابهای درخواستکننده احراز هویت باید به شش گروه شامل دولت، مشاغل، برندها و سازمانها، خبرگزاریها و روزنامهنگاران، سرگرمیها، ورزشها و بازیها، فعالان، سازماندهندگان و سایر افراد با نفوذ تعلق داشته باشند. .
در روزهای گذشته اعلام شد که صفحه رئیس جمهور در یکی از شبکه های اجتماعی خارجی تیک آبی دریافت کرده است. در پی انتشار این خبر، توییتر منتسب به دولت دلیل این اقدام را شناسایی اصالت برای کاربران دانست و نوشت: با توجه به صفحات متعدد منتسب به رئیس جمهور در شبکه های اجتماعی خارجی و انتساب مطالب تحریف شده، اقداماتی انجام شد. ماه هاست که برای شناسایی اصالت برای کاربران گرفته شده است. قبلا انجام شده بود اما اخیراً یکی از شبکه ها به این دستور عمل کرده است.
این سایت خبری اخیرا اعلام کرده است که سرویس احراز هویت Twitter Blue در نسخه iOS اپلیکیشن توییتر راه اندازی می شود. توییتر برای راهاندازی سرویس اشتراک از طریق بهروزرسانی برنامه iOS توییتر، که بخشی از فرآیند بررسی برنامه استاندارد این شرکت است، به تأیید اپل نیاز دارد. آپدیت نسخه اندروید توییتر بعدا منتشر خواهد شد.
مدت کوتاهی پس از این خبر، این شبکه اجتماعی به دلیل رشد سرسام آور اکانت های جعلی، ارائه گزینه احراز هویت تیک آبی سرویس اشتراکی Twitter Blue را متوقف کرد. در همین راستا گفته شده است که از زمان عرضه Blue Tick، حسابهای جعلی با عنوان برندهای بزرگ از جمله تسلا، اسپیس ایکس، روبلکس، نستله و لاکهید مارتین در توییتر ظاهر شدهاند. اکانت پشتیبانی توییتر نیز در توییتی اعلام کرد: این پلتفرم برای مبارزه با سرقت هویت، برچسب «رسمی» را به برخی از حساب های کاربری اضافه کرده است.
در این زمان گفته شد قابلیت نیاز به احراز هویت در هفته های آینده به تدریج برای کاربران فعال شده و در تب سرویس قسمت تنظیمات حساب کاربری قرار خواهد گرفت. کاربران تایید شده به طور خودکار یک تیک آبی دریافت خواهند کرد. کسانی که درخواست آنها رد می شود می توانند 30 روز پس از تصمیم توییتر دوباره درخواست دهند.
علامت آبی در واقع واقعی بودن حساب را تأیید می کند و معمولاً به حساب های معتبر و قابل توجهی مانند مقامات دولتی، سازمان ها و برندها، تیم های ورزشی و بازی، افراد مشهور و غیره نسبت داده می شود. با وجود تیک آبی، دیگر حساب های جعلی وجود ندارد و داشتن این گزینه به عموم مردم اطمینان می دهد که صاحبان حساب های کاربری واقعا وجود دارند.
حاشیهسازی تیک آبی موارد دیگری نیز دارد، در موارد دیگر پس از اینکه فرآیند احراز هویت در نوامبر 2017 در پاسخ به انتقاد از تصمیم توییتر برای احراز هویت جیسون کسلر به حالت تعلیق درآمد، فرآیند جدید در سال گذشته فعال شد. این شرکت فرآیند درخواست احراز هویت جدیدی را معرفی کرده است که یک علامت آبی به نمایه حساب کاربری توییتر کاربر اضافه می کند تا به کاربران نشان دهد که حساب معتبر است.
ایلان ماسک که اخیراً توییتر را به قیمت 44 میلیارد دلار خریداری کرده است، پس از خرید این شرکت، اخراج مدیرعامل و دیگر مقامات ارشد توییتر به سرعت تغییراتی در توییتر ایجاد کرده است. از این رو در همان ابتدای کار اعلام کرد که برای تقویت اشتراک و وابستگی کمتر به درآمد تبلیغاتی، این شرکت ماهانه هشت دلار بابت سرویس آبی تویینر دریافت می کند که شامل چک مارک آبی برای بازدیدهای تایید می شود. اما پس از این اقدام، بیش از 80 درصد از کاربران در یک نظرسنجی گفتند که برای چک مارک آبی هزینه ای پرداخت نمی کنند و حدود 10 درصد نیز اعلام کردند که مایلند ماهیانه پنج دلار بپردازند.
اما توییتر هشت روز پس از بازگشایی روند تأیید هویت افراد برای دریافت تیک آبی، بررسی درخواستهای عمومی را متوقف کرد. این شرکت اعلام کرد که برنامه برای بررسی درخواست هایی که تاکنون ارسال شده اند متوقف شده است و دریافت درخواست های احراز هویت برای Blue Tick به زودی از سر گرفته می شود.
هنگامی که تأیید رسانه های اجتماعی برای اولین بار معرفی شد، معمولاً برای چهره های عمومی با فالوورهای زیاد، مانند افراد مشهور در لیست A، محفوظ بود. از آن زمان، لیست کاربران تأیید شده به برندها، شرکت ها، فعالان و تأثیرگذاران افزایش یافته است. تایید شدن در رسانه های اجتماعی چندین مزیت دارد، از جمله افزایش اقتدار، توانایی ایجاد اعتماد با مخاطبان، اثبات اجتماعی، و رشد مخاطبان و دنبال کنندگان شما.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات