وی ادامه داد: اما به طور کلی وجود مشکلات و موانع می تواند در شرایط بسیار سخت مانند بسته بودن راه ها باعث توقف سرویس دهی شود. در غیر این صورت همکاران شیفت در شرایط سخت تمام تلاش خود را می کنند تا خدمات را به موقع انجام دهند. انجام می دهند.
طی چند روز گذشته فعالیت اداره پست تهران متوقف نشده است، اما به دلیل سرمای چند ساعته ممکن است تاخیری در تردد ایجاد شود و یا لغزنده بودن معابر سرعت تحویل بسته ها را اندکی کاهش دهد.
احمدی بیان کرد: در فضای کسب و کار ملی و ملی کشور و در مجموع در خدمات پستی به دلیل خدماتی که در اقشار فرهنگی جامعه داریم، درهم تنیدگی بین اداره پست و آحاد جامعه وجود دارد که نوعی تعامل روان و جذاب ایجاد می کند. در سطح جهانی این مدل به صورت نسبی وجود دارد و دلیل آن این است که پست به عنوان یک شبکه ارتباطی فیزیکی به وضوح در حاشیه نیازهای جامعه شکل گرفته و همواره با توجه به تغییرات جامعه تغییر کرده و حتی بوده است. پیشگام آن با سطح جامعه باعث شد که تلاش و کوشش همکاران ما در مواقعی دیده نشود. این سوال حتی در مقیاس جهانی در قالب مفهومی وجود دارد که بر اساس آن شبکه پستی شریان نامرئی ارتباط است.
احمدی در پاسخ به این سوال که وضعیت ارسال مرسولات پستی در روزهای پایانی بارش برف در تهران و سایر استان ها چگونه بوده است؟ وی گفت: همانطور که می دانید سازمان اداری و استخدامی کشور در ایام کرونا طبقه بندی انجام داد و در عین حال مشاغل را بر اساس نیاز جامعه گروه بندی کرد و در این حوزه خدمات پستی نیز به رسمیت شناخته شده است. به عنوان اولین گروه از مشاغل یا خدمات ضروری در جامعه؛ از آن زمان به بعد این مفهوم به صورت یک الگوی سیستماتیک شکل گرفت و بر این اساس در همه شرایط توان انسانی و لجستیکی خود را به حداکثر می رسانیم.
محمد احمدی – معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست – در گفت وگو با ICTNN، درباره چالش های این شرکت در فصل زمستان و به ویژه روزهای برفی اظهار کرد: واقعیت این است که پست با چالش های زیادی مواجه نیست؛ چرا که این پست با چالش های زیادی مواجه است. چون ما شعاری داریم که فکر می کنم در سازمان ملل هم یافت می شود که نه برف و نه سرما و نه طوفان و نه حتی گرما مانع از ارائه خدمات پیک های پستی نمی شود.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
وی درباره اقدامات انجام شده در زمینه ارسال به موقع مرسولات در روزهای برفی گفت: ما یک طرح منظم داریم که از لحظه پذیرش بسته تا لحظه توزیع آن تا نقاط مقصد چندین لایه دارد. . معمولا برنامه زمان بندی به صورت روتین تعیین می شود و هیچ مشکلی برای اجرا نداریم و علاوه بر این در روزهای اخیر که تعطیل شده است، طبیعتا تعداد محموله های برخی دستگاه های اجرایی و حتی بخش خصوصی که فعالیت آنها تعطیل شده است. در اجرا کم شده و این موضوع از نظر اجرا چالش برانگیز است، برای ما کارساز بوده است اما از طرفی شرایط به گونه ای است که تعطیلی عملیاتی رخ نداده است.
وی افزود: این یک مفهوم کلی است و بنابراین واقعیت این است که حضور همکاران پستی به عنوان یک فرهنگ سازمانی تلقی می شود. حتی با نگاهی به اسناد نوستالژیک اداره پست، دیدم که یک بار پستچی ها خدمات خود را پیاده انجام می دادند و کمر در برف فرو رفته بودند، اما تمام تلاش خود را برای تحویل انجام دادند. در شرایط فعلی علیرغم تمامی محدودیت ها و مشکلاتی که طبیعتاً به دلیل شرایط جوی و شرایط عمومی به وجود می آید، تمام تلاش خود را می کنیم تا خدمات پایداری را در اداره پست ارائه دهیم.
احمدی با بیان اینکه ممکن است در عمل چالش هایی وجود داشته باشد، تصریح کرد: متأسفانه دو دستگاه کامیون شرکت پست به دلیل لغزنده بودن جاده در دو محور مواصلاتی دچار سانحه شدند اما هیچ مصدومی در بین ماموران و همکاران ما وجود نداشت. بسته ها به جز در موارد معدودی آسیب زیادی ندیده اند. بنابراین هنگام وقوع حادثه تا زمانی که هماهنگی های لازم انجام شود و کامیون جایگزین آماده شود، وقفه هایی از این قبیل داریم و در غیر این صورت توقف دیگری وجود ندارد و به محض تعویض و بارگیری کامیون، محموله ها ارسال می شود.
وی ادامه داد: اما آنچه در اداره پست و سایر دستگاه ها وجود دارد بحث فورس ماژور است که عموما در این شرایط از جمله برف، کولاک و … چارچوب SLA قابل اصلاح است. اما به طور کلی چون به مشتری نگاه می کنیم، سیستم 193، خدمات مرکز تماس و همچنین سیستم EOP برای شکایات مردم وجود دارد و این امکان دسترسی را برای افراد ایجاد می کند تا اگر شکایتی داشتند، امکان پذیر باشد. ثبت و پیگیری شد.
معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست در ادامه سخنان خود در خصوص این سوال که آیا در صورت تاخیر و خسارت به صاحبان مرسولات خسارت پرداخت می شود؟ ، آوانگارد و خاص این SLA متفاوت است. برای برخی از جمله خدمات ویژه در تعهد زمان تحویل، در صورت تاخیر، اداره پست موظف است طبق قانون به مالکان تحت مدل پرداخت غرامت پستی این کار را انجام دهد.
معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست در ادامه تصریح کرد: در روزهای اخیر توقف خاصی نداشته ایم به جز اینکه از دو شب گذشته برخی راه های روستایی استان های کردستان، کرمانشاه و همدان بسته شده است. و شهرهای آنها با چالش هایی مواجه شده اند. تا زمانی که جاده بسته است توقف وجود دارد، اما در تهران به سختی توقف داشتیم و چند ساعت هوای سرد باعث تاخیر در سفر شد و لغزنده بودن جاده ها سرعت تحویل مرسولات را اندکی کاهش داد، اما فعالیت ما در خطوط پستی بین شهرها چطور؟ . ، هم در فرآیندهای توزیع و هم در فعالیت های اجرایی و به صورت روتین کار خود را انجام می دهد.
تحریریه ICTNN شبکه خبری