چالش فعلی این است که محصول را به دست مشتریان برسانیم. به گفته منابع آگاه، اپل اخیراً به شرکای محصول این شرکت اعلام کرده است که بعید است این دستگاه تا سال 2023 در دسترس باشد. با این حال، همچنان به تولیدکنندگان قراردادی فشار میآورد تا دستگاهها را تا پایان سال جاری تولید کنند تا آماده فروش شوند.
محصول اپل هر دو فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را در یک دستگاه واحد ترکیب می کند و به این شرکت اجازه می دهد تا به یک پرچمدار در این صنعت نوپا تبدیل شود. این محصول از ابتدا نباید مانند آیفون بفروشد. این یک محصول جدید گران قیمت است، اما وسیله ای است که راه را برای دستگاه های مقرون به صرفه تر در سال های آینده هموار می کند.
به گفته منابع آگاه، اپل پیش از این برنامه ریزی کرده بود که این هدست را در سال 2021 معرفی و امسال عرضه کند. این شرکت طراحی این دستگاه را از حدود سال 2015 آغاز کرده است و انتظار دارد این محصول یکی از اولین هدفون هایی باشد که طی 10 سال آینده جایگزین آیفون می شود.
از طرف دیگر هدست های واقعیت مجازی موفق تر هستند. دستگاه های ارائه شده توسط شرکت هایی مانند Meta Platforms کاربران را از دنیای واقعی جدا می کند و آنها را در واقعیت دیجیتال غوطه ور می کند و راه را برای دنیای مجازی یا متا هموار می کند. اما حتی هدست های واقعیت مجازی هم نتوانستند فراتر از جامعه بازی جذاب باشند.
به گزارش بلومبرگ به نقل از منابع آگاه، این هدست – دستگاهی پیشرفته که واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را ترکیب می کند – قرار بود در کنفرانس سالانه طراحان جهانی اپل در ماه ژوئن رونمایی شود و سپس عرضه شود. اما چالشهای طراحی مربوط به گرمای بیش از حد، دوربینها و نرمافزار پیشرفت را دشوارتر کردند.
اپل امیدوار است محصولاتی بسازد که جذابتر از گجتهای واقعیت افزوده فعلی باشند. هدستهای واقعیت افزوده قبلی مانند Google Glass یا Magic Lip محصولات کاملی نبودند و به دلیل ظاهر عجیب و غریب کاربران مورد تمسخر قرار میگرفتند.
این بدان معناست که اپل میتواند تا کنفرانس طراحان امسال، جنبههای فنی هدست یا نرمافزار آن را بدون نمایش کامل دستگاه پیشنمایش کند.
طبق گزارش بلومبرگ، زمانی که اپل برای اولین بار اپل واچ را ساخت، در سپتامبر 2014 از این دستگاه رونمایی کرد، سپس در مارس 2015 ویژگی های بیشتری را معرفی کرد و در نهایت در آوریل همان سال این محصول را روانه بازار کرد. . هدست واقعیت افزوده اپل احتمالاً مسیر مشابهی را دنبال خواهد کرد.
زمانی که اپل این محصول را روانه بازار کند، با رقابتی فوری روبرو خواهد شد. شرکت قدیمی متا یا فیسبوک در حال کار بر روی هدست واقعیت افزوده خود، معروف به پروژه کامبریا است که احتمالاً ارزانتر از دستگاه اپل خواهد بود. اپل هدست خود را بیش از 2000 دلار قیمت گذاری کرده است که دارای تراشه های قدرتمند، نمایشگرهای باکیفیت و فناوری صوتی جدید است.
ICTNN/
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
اپل قصد دارد کنفرانس طراحان 2023 خود را بر روی ساخت اپلیکیشن های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده برای این دستگاه متمرکز کند که دارای اپ استور خواهد بود. همچنین دارای پس زمینه های دیگری برای این دستگاه از جمله افزودن پشتیبانی از این دستگاه در iOS 16 به نام کد سیدنی (نسخه جدید سیستم عامل آیفون) است.
این تأخیر نشاندهنده پیشرفتی برای محصولاتی است که به عنوان یکی از گامهای بزرگ بعدی اپل در نظر گرفته میشوند و شعبه جدیدی ایجاد میکنند که میتواند از رشد فروش اپل به بیش از ۳ تریلیون دلار پشتیبانی کند. اپل به طور علنی در مورد این هدست صحبتی نکرده است، اما این محصول سال هاست که در دست تولید بوده و قبلاً با تاخیر مواجه شده است.
مشکلات طراحی ممکن است عرضه این محصول را تا اواخر سال 2022 یا پس از آن به تعویق بیندازد و محصول نهایی تا سال 2023 برای بازار آماده شود.
بیش از 2000 کارمند اپل اکنون روی سخت افزار واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در واحدی به نام گروه توسعه فناوری کار می کنند. در ماههای اخیر، اپل شاهد خروج تعدادی از مهندسان خود از واحد متا بوده است. این شرکت برای حفظ مهندسان کلیدی خود 180000 دلار پاداش سهام ارائه کرد.
اپل چندین ماه است که عرضه هدست واقعیت افزوده خود را به تعویق می اندازد و احتمالاً عرضه اولین محصول جدید بزرگ خود را از زمان عرضه اپل واچ در سال 2015 به تعویق خواهد انداخت.