نتایج نظرسنجی نشان داد که آیفون 15 اپل به طور قابل توجهی بدتر از نسل قبلی این گوشی در چین فروخته است.
به گزارش ICTNN، بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی Counterpoint، فروش آیفون 15 در چین در 17 روز اول عرضه، 4.5 درصد کمتر از آیفون 14 بوده است.
ادیسون لی – تحلیلگر بانک جفریز – تخمین زد که فروش آیفون 15 حتی از کاهش دو رقمی نسل قبلی آیفون نیز قوی تر بود و هوآوی با عرضه مدل «میت 60 پرو»، فروش بیشتری از آن به دست آورد. سیب.
گزارشها نشان میدهند که فروش اپل با وجود ضعیفترین تقاضای بازار در یک دهه اخیر و مصرفکنندگان از داغ شدن بیش از حد مدلهای گوشی جدید این شرکت، آسیب دیده است. اگر تخمین های اولیه درست باشد، این یکی از بدترین شروع ها برای مدل جدید آیفون در چین از سال 2018 خواهد بود.
کانترپوینت کاهش فروش آیفون در چین را ناشی از اقتصاد است که هنوز نتوانسته است به طور کامل از عواقب همهگیری کووید-19 رهایی یابد و خاطرنشان کرد که فروش آیفون 15 در 9 روز اول عمر ایالات متحده آمریکا پیش بینی می شود تا سال 2022 ایالت ها شاهد رشد دو رقمی باشند.
اما شروع فروش آیفون 15 در چین چند هفته پس از عرضه «میت 60 پرو» هوآوی و همچنین همزمان با ممنوعیت اجباری استفاده از آیفون توسط کارمندان سازمان ها و شرکت های دولت چین صورت گرفت.
تحلیلگران در مورد پیامدهای بلندمدت آن اختلاف نظر دارند. بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که احیای مجدد هوآوی قدرت اپل را در بازار گوشی های هوشمند رده بالا از بین خواهد برد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، بر اساس برآوردهای Counterpoint، هواوی می تواند پنج تا شش میلیون دستگاه میت 60 پرو را در سال جاری بفروشد و این تعداد در سال 2024 دو برابر می شود. هواوی اکنون جایگاه اول را در این بازار از اپل کسب کرده است.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات