تلاش های بازاریابی شیائومی تأثیر قابل توجهی بر بازار بسیار رقابتی خودروهای الکتریکی داشته است و عرضه مدل الکتریکی SU7 این شرکت به قدری موفقیت آمیز بود که در عرض 24 ساعت، کل موجودی خودرو در سال 2024 فروخته شد.
به گزارش ICTNN، شیائومی جدیدترین شرکتی است که با BYD و تسلا وارد میدان شده تا سهمی از بازار خودرو چین را به خود اختصاص دهد.
بر اساس گزارش وب سایت Inside EV، اولین خودروی شیائومی با نام SU7 در چهار دقیقه ابتدایی عرضه خود در پنج شنبه گذشته 10 هزار پیش فروش در چین به ثبت رساند که در 27 دقیقه به 50 هزار دستگاه و در پایان 90 هزار دستگاه رسید. امسال. روز به یک وسیله تبدیل شده است.
رویترز با استناد به زمان تحویل بر اساس برنامه خودروی شیائومی، گزارش داد که افزایش تقاضا برای خودروها از سوی تازه واردان صنعت خودرو به این معنی است که مشتریانی که مبلغ 5000 یوان (850 دلار) سپرده گذاری می کنند، می توانند تا هفت ماه صبر کنند.
مدل رده بالای Max SU7 که برای تحویل تا پایان ماه برنامه ریزی شده است، 299,900 یوان (41,500 دلار) قیمت دارد و زمان تحویل تخمینی آن بین 27 تا 30 هفته است. بنابراین برخی از تحویل ها تا سال آینده طول می کشد. انتظار میرود تحویل نسخههای استاندارد و پرو با قیمتهای 215900 یوان (29900 دلار) و 245000 یوان (33990 دلار) بین 18 تا 21 هفته طول بکشد.
SU7 شیائومی مجهز به موتورهای الکتریکی توسعه یافته داخلی و موجود در چرخ های عقب یا چهار چرخ متحرک، دارای سیستم 800 ولتی و باتری های CATL یا BYD است که تا 830 کیلومتر برد دارند. شرکت Bike این خودرو را با ظرفیت اولیه 150000 خودرو در سال در پکن تولید خواهد کرد که در مرحله دوم دو برابر خواهد شد.
این خودرو با قیمتی حدود 4000 دلار کمتر از مدل 3 تسلا در چین، برد طولانیتر، صفحهنمایش داخلی اضافی، نمایشگر هدآپ و فضای داخلی شیکتری را ارائه میکند که با لوازم الکترونیکی مصرفی شیائومی ادغام میشود. علیرغم در دسترس بودن جایگزینهای ارزانتری مانند Zucker 007، به نظر میرسد بازاریابی شیائومی تأثیر قابلتوجهی بر بازار خودروهای الکتریکی بسیار رقابتی داشته است.
سازندگان خودروهای برقی در تلاش هستند تا نه تنها با شرکت هایی مانند شیائومی، بلکه با شرکت هایی مانند تسلا و بی وای دی، مشوق هایی را برای رقابت ارائه دهند. Nio مستقر در شانگهای در تاریخ 1 آوریل از یک طرح تشویقی 1 میلیارد یوان (186.4 میلیون دلار) رونمایی کرد تا صاحبان خودروهای بنزینی را تشویق کند تا وسایل نقلیه خود را تعویض کنند و مزایایی مانند تعویض باتری، به اشتراک گذاشتن عملکرد رانندگی و تماس های تلفنی را ارائه دهد. اسمارت جدید شامل آن شد.
در همان زمان، X Peng قیمت برخی از خودروهای خود را تا 20000 یوان کاهش داد و چری خرید معاف از مالیات را برای برخی مدل ها معرفی کرد و ارزش معاملات را بهبود بخشید.
این تبلیغات فراوان در تضاد با استراتژی تسلا در چین است که این خودروساز را به افزایش قیمت شاسی بلند مدل Y خود سوق داد، اقدامی که قبلاً به آن اشاره شد، افزایش تقاضا و فروش قبل از افزایش قیمت.
بر اساس گزارش اویل پرایس، نیسان قصد دارد قیمت خودروهای برقی را کاهش دهد تا با محیط رقابتی و اشباع فزاینده همگام شود. فایننشال تایمز آخر هفته گذشته گزارش داد که این شرکت اکنون به دنبال رقابت با رقبای چینی از طریق کاهش 30 درصدی هزینه ها است.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات