به گزارش خبرنگار اقتصادی ICTNN، «محمد احمدی» شامگاه سه شنبه 26 مهر 1403 در مراسم روز جهانی پست اظهار داشت: باید برای آنچه به عنوان برنامه و هدف مشخص کرده ایم گام های مهمی برداریم. شرکت ملی پست بین سازمانی ترین سازمان کشور است و کارکرد آن با زندگی روزمره مردم آمیخته است به همین دلیل توسعه خدمات باید بر اساس نیازهای مردم باشد.
وی گفت: شبکه های پستی در دنیا به گونه ای طراحی شده اند که خدمات آنها یک قدم جلوتر از آنچه در جامعه می گذرد است. مانند خرید و فروش آفلاین، مدت ها قبل از همه گیری اینترنت بر اساس شبکه ملی پست ایجاد شد.
مدیرعامل شرکت ملی پست تاکید کرد: ارزش افزوده شرکت پست را در چند بخش دنبال خواهیم کرد و این موضوع استراتژی کلان ما خواهد بود. شرکت ملی پست باید به نیروی محرکه اقتصاد دیجیتال تبدیل شود.
احمدی ادامه داد: هدف و چشم انداز ما این است که بتوانیم در شرکت ملی پست ثبات مالی ایجاد کنیم. این اولین محوری است که وزیر ارتباطات از مجموعه مدیران شرکت ملی پست درخواست کرده است.
معاون وزیر ارتباطات افزود: صنعت پست هنوز چارچوب لازم را در کشور پیدا نکرده است اما به نظر می رسد باید چارچوبی مشخص و تعریف شده برای شکل گیری این ساختار پیدا کرد. مفهوم تحقق نسل سوم خدمات پستی به عنوان یک استراتژی کلان یکی از اهداف جدی ماست. توسعه فناوری و توسعه خدمات بر اساس داده های مکان از دیگر برنامه هایی است که در شرکت ملی پست دنبال می کنیم.
وی بیان کرد: شرکت ملی پست باید در کنار این اهداف چالش های خود را نیز حل کند. تامین و بهبود زیرساخت های حمل و نقل شرکت ملی پست یکی از مهمترین چالش های شرکت ملی پست است. چالش دیگر ما ارائه سلیقه و تجربه متفاوت از خدمات به مشتری است. خدمات شرکت ملی پست آنچنان که باید به جامعه معرفی نشده است و شاید باید در این زمینه کار توضیحی انجام داد.
احمدی گفت: به نظر من شکل گیری تعامل سازنده بین شرکت ملی پست و فعالان بخش خصوصی بسیار مهم است. اشتراک منابع باعث می شود هزینه های سربار را به کشور تحمیل نکنیم. البته این روند شروع شده و باید با جدیت بیشتری دنبال شود.
به گزارش ICTNN، 18 مهرماه برابر با چهارشنبه 27 آبان، روز جهانی پست نامگذاری شده است.
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات