نوری روز پنجشنبه نه به پیامک و نه به تماس تلفنی خبرنگار ICTNN پاسخی نداد و در تماس روز شنبه اظهار داشت: لازم است با مدیریت مشورت شود و سپس اطلاع رسانی خواهد شد. البته او زمانی را تعیین نکرد که به این سوال پاسخ داده شود.
آپارات نیز با این شعر به درگذشت مهسا امینی واکنش نشان داد و در صفحه خود نوشت: از پیچ و خم هر کوچه با کج موی پریشان گریه نکن.
روزانه – داخلی – بیمارستانی
و سوالاتی که بی پاسخ مانده اند
توییتکس: “به من بگو چه کنم؟ وقتی شادی به دم بادبادک گره می خورد و غم مانند سنگی از سراشیبی دره به دنبالم می آید، قلبم مانند شاخه شاخه ای است که خونش به در پاشیده شده است. و دیوار به باد امید فرزندان پاک ایران زمین را نابود نکن.
خبرنگار ICTNN با محمد خلج کارگردان اسنپ تماس گرفت که پاسخی نداد و تنها به شماره عطیه نوری مدیر روابط عمومی این سریال پیامکی ارسال کرد.
آیا این تناقض رفتاری به فضای اختلاف در جامعه دامن نمی زند؟ چرا قبل از اعلام نظریه پزشکی قانونی به موضوع مرگ مهسا امینی دامن زدند اما از سوی دیگر همچنان شاهد سکوت آنها در قبال حادثه تروریستی شاهچراغ بودیم؟
جاباما: از دل گرممان حرفی برای گفتن نیست.
سفرهای علی بابا: «سینه پر درد است، این مرهم است».
بیت پین: “امشب اشک از چشمان ما جاری می شود و غم در رگ های ما جاری است.”
اسنیپ: ما این شب سیاه را فراموش نمی کنیم.
زرین بال نیز در این باره نوشت: «مصائب یکی پس از دیگری پیش می آید که نمی توان جلوی بلای ساعتی پیش را گرفت.
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی ICTNN، این شرکت ها حتی پیش از اعلام نتیجه توسط پزشکی قانونی در کانال های اطلاع رسانی خود پیام های تحریک آمیزی ارسال و در خصوص مرگ مهسا امینی اقدام کردند. با گذشت بیش از 10 روز از حادثه تروریستی شاهچراغ، این بار سکوت کرده و تاکنون موضعی نشان نداده اند.
فیلیمو چی گفت؟
اسنپ یکی دیگر از شرکت هایی است که به درگذشت مهسا امینی واکنش نشان داده و در رابطه با حادثه شاهچراغ سکوت مشکوکی را حفظ کرده است.
امیرحسن موسوی یکی از مسئولین روابط عمومی دیجی کالا در پاسخ به سوال خبرنگار ICTNN مبنی بر علت سکوت این شرکت در خصوص جنایت تروریستی شاهچراغ گفت: با توجه به مشکلاتی که قبلا برای ما پیش آمده است، حتما باید از به دفتر خبرگزاری یا از یک ایمیل از طریق ایمیل سازمان ارسال شود تا بتوانیم پاسخگوی شما باشیم. پس از چندین تماس که بی پاسخ ماند، در نهایت ایمیلی به دیجی کالا ارسال شد و این سوال مطرح شد اما باز هم پاسخی دریافت نشد.
تپسی: «چیزی مثل آتش در جان ما شروع شد».
فلایتئو: “من معنی هرگز را نمی دانستم، چرا برنگشتی؟”
“عکس ها صحبت می کنند!
فیلدیبو: جانا از جدایی چشم و صد چشم و جان و صد چی بگم؟
در ساعات اولیه درگذشت مهسا امینی، شرکت های کسب و کار دیجیتال با محتوای تحریک آمیز و اتهاماتی به سامانه پیام تسلیت دادند که مستندات آن نیز موجود است؛ انتشار این پیام توسط این شرکت ها در حالی صورت گرفت که هنوز جزئیات فوت مشخص نشده بود و در واقع افکار عمومی را تحریک کرده و از قتل عمدی خبر داده بودند.
مردی زنی را در آغوش گرفته و گریه می کند و این سکانس پایان زندگی است.»
شیپور: «زمین غمگین است، بام آسمان کوتاه، مهرماه غبارآلود و ماه زمستان است».
جوان وی سی: ما را به خاطر بسپار، ما جوان های بیست و دو ساله بودیم، شور عشق در سینه هایمان بود و بیشتر از عاشق شدن مردیم.
تمامی این شرکت ها که شامل بیش از 20 مورد هستند، فوت مهسا امینی را هشتگ کردند و در این گزارش به برخی از پیام هایی که در صفحات مجازی خود گذاشته اند و مستندات آن نیز موجود است اشاره می کنیم. مثلا دیجی کالا گفت این کجا و از کی در خاک خوابیده؟ می دانند که او بچه ایران است».
وی در آخرین تماس تلفنی که امروز با این فرد داشت، گفت که پیام تسلیت را در صفحه خود قرار داده ایم، اما با نگاهی به صفحات فیلمو، این آگهی تسلیت را پیدا نکردیم و از روابط عمومی آن خواستیم تا برای ما ارسال کنند. انجام دادن
فاطمه آذری از روابط عمومی فیلمو با وجود تماس های متعدد خبرنگار ICTNN در روزهای گذشته پاسخی نداده است. در حالی که در تماس دو روز پیش خبرنگار ICTNN گفت که با مدیریت فیلمو صحبت خواهد کرد و نتیجه را به اطلاع ما خواهد رساند.
سوال دیگر این است که چرا همین شرکت پس از گذشت نزدیک به 10 روز در مورد حادثه تروریستی شاهچراغ توسط داعش که منجر به شهادت و مجروح شدن تعداد زیادی از هموطنانمان شد سکوت کرده است؟
«جان ما تیر می کشد از جان عزیزی که پر بود» نیز مطلبی بود که در صفحه کافه بازار قرار گرفت.
در همین حال فیلیمو در توییتی در هنگام درگذشت مهسا امینی نوشت:
دیوار: «در میان زخم و شب و شعله زندگانی کردیم، در تور تشنگی و تباهی به ترتیب سخنان پریشان گریستیم».
به سراغ این منابع نیز رفتیم که در تماس تلفنی خبرنگار ICTNN با این گروه اعلام کردند که روز شنبه با ICTNN مصاحبه خواهند کرد اما تا لحظه ارسال گزارش هنوز تماسی برقرار نشده است.
هیچ یک از این شرکت های کسب و کار دیجیتال تاکنون پاسخ قانع کننده ای برای این سوال نداشته اند و در واقع می توان این اقدام را نوعی فرار تلقی کرد. انتظار می رود این مجموعه ها که مخاطبان زیادی دارند در چنین مواقعی زیر آتش نروند و با تضادهای رفتاری خود باعث دوقطبی شدن جامعه نشوند.
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
برای پاسخ به این پرسش ها که می تواند به بسیاری از ابهامات پاسخ دهد، به سراغ این مجموعه ها رفتیم و در یک جمع بندی کلی می توان گفت «هیچ کدام پاسخ قانع کننده ای نداشتند».
نرم افزار مایکت با شعر هر که جگرم را بسوزاند ببین آب نیست که آتش می زند گریه می کند. وی به درگذشت مهسا امینی واکنش نشان داد.
یکتا نت: به مرگی میمیرم که مال من نیست.
ایزاکی: «دردی جز مرگ دوایی نیست».
هدف ما از بیان این موارد تخریب هیچ یک از شرکت های مذکور که توانسته اند علاوه بر ارائه خدمات، اشتغال زایی نیز داشته باشند، نیست. اما سوالی که امروز مطرح می شود این است: در شرایط کنونی که کشور نیازمند آرامش، وفاق و همدلی است، دلیل این اقدام که در واقع نوعی تحریک افکار عمومی بود، چیست؟
سایر شرکت ها از جمله ترومپت، جاباما، سفرهای علی بابا، دیوار، اسنپ و تپسی، یکتا نت و ازکی همگی در قالب نوشته یا شعر به درگذشت مهسا واکنش نشان دادند و نام او را اینگونه هشتگ کردند:
کافه بازار شرکت دیگری بود که رفتیم. مدیران این مجموعه در پاسخ به پیگیری های خبرنگار ICTNN گفتند: مدیریت مجموعه در حال حاضر تمایلی به مصاحبه در مورد هیچ موضوعی ندارد.
تنها اطلاعاتی که گروه فیلمو در صفحات اینترنتی مربوط به حادثه شاهچراغ به دست آورد، توییت محمدجواد شکوری مدیر فیلمو بود که بنا به ادعای خود مجبور به حذف پیام مهسا امینی با عده ای شد. فشار. انتقاد کرده بود
تحریریه ICTNN شبکه خبری