ضمناً با راه اندازی سامانه نت نت پلاس، هر ایرانی از هر مکانی می تواند ببیند چه شرکت هایی خدمات خود را ارائه می دهند؟ کیفیت پوشش چیست؟ سرعتی که می تواند دریافت کند چقدر است؟ گلایه مردم این منطقه چه بود؟ و معیار کیفیت چه می گوید؟ علاوه بر اطلاعات نظارتی، نظراتی نیز وجود دارد که کاربران در این سامانه منعکس میکنند و هر کاربر در هر نقطه از کشور میتواند انتخاب کند که کدام اپراتور چه خدماتی را ارائه دهد و از نظرات دیگران مطلع شود.
به گزارش ICTNN، سامانه ثبت و پاسخگویی 195 شکایات به منظور افزایش رضایت کاربران و رسیدگی به شکایات مردمی در حوزه های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و پیشخوان راه اندازی شد. ، خدمات IT و پستی می توانند با مراجعه به https://195.cra.ir یا تماس با شماره 195 شکایات خود را از خدمات مختلف ICT ثبت و پیگیری کنند.
به این ترتیب مشترکین می توانند به سرعت برنامه را در سامانه ضبط ثبت کرده و با آدرس https به شکایات پاسخ دهند: در صورت مشاهده عدم تطابق بین سرعت فروش و سرعت دریافت، حجم خریداری شده و حجم دریافتی و همچنین عدم رعایت نرخ های ترجیحی برای سایت های محلی و پیک های محلی. //195.cra.ir جهت ثبت نام. مشترکین می توانند علاوه بر مراجعه به این سامانه با شماره تلفن 195 نیز تماس گرفته و شکایت خود را اعلام کنند.
ICTNN/
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
همچنین اخیراً عیسی زارع پور – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – درباره سرعت اینترنت گفت: در حالی که به دلیل مشکلات مربوط به عدم توسعه شبکه توسط اپراتورها، سرعت کاربران در سراسر کشور به طور متوسط بین 5 تا 6 مگابیت بر ثانیه است. 2 مگابیت در ثانیه، اما باید به ده ها یا حتی صدها مگابیت در ثانیه برسید. برخی از انتقادات به کندی اینترنت درست است و ما آنها را می پذیریم و اپراتورها در صدد رفع آن هستند.
صادق عباسی شاهکوه، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز اعلام کرد: در حال حاضر جلسات کمیته ویژه پایش و بررسی کیفیت اینترنت با هدف بررسی وضعیت موجود و شناسایی مشکلات و ارائه جدول زمانی برای رفع آنها توسط اپراتورها برگزار می شود. اپراتورهایی که کمترین و بیشترین پیشرفت را در اجرای برنامه عیب یابی داشته باشند به افرادی معرفی خواهند شد.
مشترکین اینترنت در صورت مشاهده عدم تطابق بین سرعت فروش و سرعت پذیرش، حجم خرید و حجم دریافتی مشتریان اپراتورها می توانند مشکل را در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات به نشانی 195.cra.ir ثبت کنند.