صادق عباسی شاهکوه – رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی – در مراسم افتتاحیه سامانه «سلام» گفت: یکی از وظایف اصلی سازمان تنظیم مقررات نظارت بر خدمات ارائه شده توسط اپراتورها اعم از کیفیت، قیمت و پوشش آن است. مردم خدمات خوبی دریافت می کنند. برای کنترل کیفیت از ابزارهای مختلفی در این سازمان استفاده می شود و اکنون به سیستمی دست یافته ایم که خود افراد را رصد می کند.
همچنین مجید حقی – معاون وزیر پست، ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات – با بیان اینکه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی سلام را به منظور یکپارچه سازی سامانه های ارتباطی و خدمات مانیتورینگ راه اندازی کرده است، گفت: امکان ثبت شکایات، درگاه ارتباطی با مشترکان، اینترنت. تست سرعت، خدمات رجیستری، مشارکت در سنجش کیفیت خدمات، طرح های پوشش، ترابرد پذیری، اطلاع رسانی، مدیریت پیامک تبلیغاتی و استعلام کلیه خدمات از طرف مشترکین از خدمات این اپلیکیشن می باشد.
سامانه ارتباط آنی مردمی «سلام» با هدف تسهیل دسترسی شهروندان به سامانه های خدماتی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی راه اندازی می شود.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه علاوه بر بحث پیگیری، این سازمان سعی کرده است تمامی خدمات خود را به صورت یکجا ارائه کند، افزود: این سامانه امکان استفاده از خدمات را برای مردم آسان می کند. ماژول های بیشتری در آینده به این سیستم اضافه خواهند شد. وزیر ارتباطات از ما خواست تا روی کیفیت کار کنیم و به توسعه خوب شبکه کمک کنیم، همچنین امیدواریم با کمک مردم و اطلاعات ثبت شده در نظرسنجی در این سامانه شاهد ارتقای کیفیت ارتباطات باشیم.
سلام یا سامانه ارتباط همگانی مانند یک فروشگاه مانیتورینگ خدمات جامعی را در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات به مشترکین ارائه می دهد. هدف اصلی طراحی سامانه سلام افزایش دسترسی و نظارت بر خدمات ارتباطی با کیفیت است که بر اساس اطلاعات دریافتی (با رعایت حریم خصوصی کاربران) به ثبات بیشتر بازار این خدمات کمک می کند.
وی درباره سامانه های نظارتی نظارتی توضیح داد: اطلاعات سیستم های مدیریت اپراتور، اطلاعات خام از شبکه اپراتور، تجربه مشتریان از کیفیت خدمات اپراتورهای استفاده کننده از سامانه نت پلاس، دریافت شکایات و اعتراضات مشتریان از طریق سامانه و وب سایت 195، قابلیت نظارت بر پارامترهای سرویس ثابت و موبایل ارائه می کند. با راه اندازی سامانه سلام تمامی خدمات اپراتورهای این سامانه را رصد خواهیم کرد. علاوه بر این ما نظر مردم را جویا می شویم و در مقابل این نظرات را در اختیار اپراتورها برای ارتقای کیفیت خدمات قرار می دهیم.
ICTNN/
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
به گزارش ICTNN، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حال حاضر سامانه های متعددی برای ارائه خدمات کاربر نهایی طراحی کرده و به طرق مختلف در اختیار عموم قرار داده است. اما برای سهولت دسترسی شهروندان به تمامی این سامانه ها، همگی در سامانه سلام گنجانده شده اند و گام دیگری برای تسهیل دسترسی مردم به ابزارهای نظارتی و خدماتی سازمان برداشته شده است. این سامانه به زودی در پرتال رگولاتوری قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه سامانه سلام از روز شنبه در دسترس عموم قرار گرفته است، افزود: هرکس اپلیکیشن سلام را روی تلفن همراه خود نصب کند می تواند اطلاعات اپراتور خود را در اختیار ما قرار دهد. هر چه از این سیستم بیشتر استفاده شود اطلاعات بیشتری در آنجا قرار می گیرد و کنترل ما بر کیفیت شبکه ارتباطی افزایش می یابد. در حال حاضر سنجش دقیقی از کیفیت اینترنت نداریم، اما این سامانه اطلاعاتی از شبکه های ارتباطی منطقه جغرافیایی کشور دارد.
تحریریه ICTNN شبکه خبری