دیوید مادوکس، مدیر برند Cole Haan، می گوید: “ما وحشت زده شدیم.” یا باید توییتر این مشکل را برطرف کند، یا ما به هر طریقی که میتوانیم آن را برطرف میکنیم، و این شامل عدم خرید تبلیغات در توییتر میشود.
برخی از توییتهای حاوی کلمات کلیدی مرتبط با «تجاوز جنسی» و «نوجوانان» در کنار توییتهای تبلیغاتی شرکتهای بزرگ دیده میشوند. در یک نمونه، توییتی برای تبلیغ کفش و جواهرات در کنار یک توییت مبتذل درباره نوجوانان منتشر شد.
سخنگوی توییتر Celeste Carswell در بیانیهای گفت: این شرکت تحت هیچ شرایطی هرزنامههای کودکان را نمیپذیرد و منابع مالی را برای حفظ امنیت کودکان سرمایهگذاری میکند، از جمله استخدام کارمندان جدید برای تعیین خطمشی و اجرای راهحلهای جدید.
زیرا تبلیغات آنها در کنار توییت های اسپم کودک ظاهر می شد. DIRECTV و Thoughtworks همچنین اعلام کردند که پست تبلیغات خود را در توییتر متوقف خواهند کرد.
بر اساس تحقیقات جدید Ghost Data، برندهایی از والت دیزنی گرفته تا NBCUniversal و کوکاکولا تا بیمارستان کودکان از جمله 30 شرکتی هستند که تبلیغات آنها در پروفایل های حساب کاربری حاوی لینک هایی به محتوای پورنوگرافی کودکان ظاهر می شود.
همچنین به گفته وی، توییتر از نزدیک با مشتریان و شرکای تبلیغاتی خود همکاری می کند تا اقداماتی را برای جلوگیری از این وضعیت انجام دهد.