محمودی درباره اینکه آیا دیجیتال مارکتینگ فقط شامل شبکه های اجتماعی می شود؟ وی بیان کرد: دیجیتال مارکتینگ تنها فضای مجازی را شامل نمی شود و بسیار متنوع است و شبکه های اجتماعی از عوامل موثر در این زمینه هستند. دیجیتال مارکتینگ را می توان در زمینه های مختلفی نام برد که شناخته شده ترین شاخه آن بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) است که به دو دسته تقسیم می شود، از جمله بازاریابی موتورهای جستجو (Search Engine Marketing) که از این طریق رتبه کسب و کار را بهبود می بخشد. و پرداخت به ازای کلیک (PPC) یکی دیگر از روش های موثر در بازاریابی دیجیتال است.
محمودی با بیان اینکه تبلیغات شبکه های اجتماعی عموما بیشتر در کسب و کارهای کوچک و جدید است، افزود: تبلیغات کسب و کارهای کوچک در فضای مجازی نسبت به گذشته رونق بیشتری پیدا کرده است و این موضوع می تواند در رونق بازاریابی دیجیتال موثر باشد. در این زمینه شرکت های زیادی در استان خوزستان به این نوع بازاریابی پیوسته اند، اما بسیاری از این شرکت ها نگاه حرفه ای به دیجیتال مارکتینگ ندارند و عمدتا با کپی برداری و تقلید از روش های موثر کار می کنند، در حالی که هر شرکتی باید در هنگام ورود ایده خود را داشته باشد. . دیجیتال مارکتینگ داشته باشید.
وی در خصوص بازار بنگاه های بزرگ افزود: در حال حاضر فضای بازاریابی برای بنگاه های بزرگ چندان نگران کننده نیست زیرا بازار بسیار وابسته به برندهای معروف است. گذشته از موضوع وابستگی بازار به برندهای بزرگ، یکی از دلایل حضور ضعیف شرکتهای بزرگ، ایمان به دیجیتال مارکتینگ است و همچنان نگاه کاملا سنتی به بازاریابی دارند. داشتن علم دیجیتال مارکتینگ و توجه به اهمیت شناخت مشتریان و دریافت بازخورد از مشتریان، سرمایه گذاری بزرگی در دنیای امروز است و کسب و کارهای موفق موفقیت خود را مدیون برقراری ارتباط با مشتریان هستند و اگر قرار است شرکت های ما موفق شوند، باید داشته باشند. حضور قوی تر در حوزه ارتباط با مشتری .
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
ICTNN/خوزستان یک مدرس دانشگاه گفت: استقبال از دیجیتال مارکتینگ در دوران کرونا نسبت به گذشته طی دو سال یک مسیر 10 ساله را طی کرده است و سرعت فضای مجازی، سرعت اقتصاد کسب و کار موبایل و ارتباط با مشتریان در یک دیجیتال راه افزایش یافته است.
محمودی گفت: دیجیتال مارکتینگ بخشی از توسعه ارتباطات بازاریابی است که به صورت کاربردی تر، با استفاده از رسانه های دیجیتال، امکان ارتباط با مردم را افزایش می دهد و حتی امکان خرید از طریق شبکه های اجتماعی را فراهم می کند و معتقدم دیجیتال بازاریابی نوعی توسعه دهنده بازاریابی سنتی است، به ویژه در زمینه (ارتباطات) ارتباطات بازاریابی است.
وی گفت: توسعه کشورها در توسعه دیجیتال مارکتینگ تاثیر دارد و بخش بزرگی از قابلیت های این روش بازاریابی مربوط به استفاده از توانمندی های اقتصادی از جمله تراکنش ها، پرداخت ها یا سیستم های پرداخت است.ردیابی بانکی که در ایران به دلیل محدودیت در زیرساخت های اینترنتی و تحریم های اقتصادی حاکم بر مسائل مالی و بانکی، پیشرفت بازاریابی دیجیتال را محدود می کند.
وی بیان کرد: دیجیتال مارکتینگ در استان رو به رشد است و در حوزه دیجیتال مارکتینگ آینده خوبی برای کسب و کارهایی مانند فست فود، انواع کسب و کارهای مرتبط با سالن های زیبایی و سلامت، گردشگری، ورزش و فروش ورزش وجود دارد. . تجهيزات و حتي آموزش و توليد محتواي آموزشي به صورت مجازي وجود دارد و اين نوع بازاريابي در اين شركتها بيش از سالهاي گذشته مورد توجه و اهميت قرار گرفته است.
محمودی با اشاره به مشکلات دیجیتال مارکتینگ گفت: دیجیتال مارکتینگ با یک سری مشکلات از جمله جدید بودن، ناشناخته بودن، ریسک نکردن و احتمال تقلب و سوء استفاده از فضای مجازی مواجه است. تجاری سازی تا حد زیادی در این راستا برای رفع این مشکلات باید قوانینی در این زمینه تدوین شود تا شرکت ها بتوانند با خیال راحت و با آرامش بازاریابی خود را انجام دهند. در این زمینه دولت ها باید از نظر قانون گذاری و زیرساخت های اینترنتی از حمایت های لازم برخوردار شوند.
محمودی بیان کرد: عموماً شرکت های بزرگ بازارهای متفاوتی دارند و مشتریان متفاوتی دارند اما این بدان معنا نیست که همه شرکت های بزرگ نسبت به فضای مجازی بی تفاوت می شوند زیرا بازار به این شرکت ها وابسته است. فضای مجازی و بازاریابی دیجیتال، کسب و کارهای کوچک را قادر به اتصال به بازار کرده است و در این زمینه، بازار کسب و کارهای بزرگ متاثر از موفقیت کسب و کارهای کوچک است و کسب و کارهای بزرگ به ناچار سعی می کنند در این حوزه حضور بیشتری داشته باشند تا بتوانند خود را حفظ کنند. بازار. این زمینه از طریق روش های اسناد، تبلیغات از طریق افراد مشهور و تأثیرگذار، استفاده از وبلاگ نویسان موفق و ایجاد وبلاگ های موفق تلاش می کند.
وی با اشاره به رسالت دیجیتال مارکتینگ افزود: دیجیتال مارکتینگ در حفظ مشتریان و جلوگیری از ریزش مشتری، ایجاد ذهنیت مثبت نسبت به برندها و جایگاه یابی برندها در بازاریابی کسب و کار موثر است و به شرکت ها در رسیدن به اهداف و بهبود عملکرد کمک می کند.
استادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه شهید چمران اهواز به تشریح وضعیت دیجیتال مارکتینگ در ایران پرداخت و گفت: دیجیتال مارکتینگ در ایران بعد از کرونا اهمیت زیادی پیدا کرده است و میزان ورود به شبکه های اجتماعی و تحقیقاتی برندهای مختلف، بررسی نظرات مشتریان. و در نهایت خرید و پرداخت از فضای دیجیتال.
این استاد دانشگاه در خصوص پیشنهاداتی برای کسب و کارهای کوچک برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال گفت: به کسب و کارها پیشنهاد می کنم از روش های موثر استفاده کنند اما باید ایده های خود را داشته باشند و بدانند که روش های بازاریابی فروش لباس با سالن های زیبایی متفاوت است و بنابراین فضا و تأثیری که ایجاد می کنند نباید چندان شبیه به رقبا باشد و باید منحصر به فرد بودن، سرعت و سهولت ارتباط بین مخاطبان و محتوای تولید شده را در نظر داشته باشند و سعی کنند در دوره های آموزشی شرکت کنند تا دانش و آگاهی آنها افزایش یابد. از شکل بهتری از روش های بازاریابی دیجیتال استفاده کنید و با موفقیت به جلو حرکت کنید.
این استاد دانشگاه در خصوص حضور کم برخی از شرکت های بزرگ در دیجیتال مارکتینگ گفت: شرکت های بزرگی مانند شرکت های بزرگ مانند فولاد و صنایع پتروشیمی خوزستان در دیجیتال مارکتینگ و فضای مجازی حضور کمرنگی دارند و در صورت وجود بیشتر مربوط به حوزه اجتماعی است. مسئولیت ها و آگاهی این یک بازی است، اما کسب و کارهای کوچک، از جمله باشگاه های ورزشی، سالن های زیبایی، رستوران ها، فست فودهای مشترک، خدمات حمل و نقل، خدمات آموزشی و مشاغل خدمات لوازم خانگی، حضور قوی تری نسبت به شرکت های بزرگ دارند.
استادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: اقتصاد ما سنتی و غیرتولیدی و مبتنی بر تجارت و دلالی است، اما طی دهه گذشته صنایع دانش بنیان کسب و کار در کشور به صورت قارچ گونه رشد کرده و در تلاش برای رفع مشکلات هستند. نیاز به واردات، و این امیدوار کننده است، زیرا در آینده شاهد رشد بیشتر کسب و کارهای کوچک در قالب یک اقتصاد دانش بنیان خواهیم بود.
وی افزود: در دیجیتال مارکتینگ، محصولاتی که در معرض دید عموم قرار می گیرد، اساساً ارتباطی و تبلیغاتی است و هر چه در هنگام معرفی محصولات، آگاهی بیشتر شود، استقبال از دیجیتال مارکتینگ افزایش می یابد. این موضوع ممکن است نشان دهنده موثر بودن هر دو تبلیغات و اجتناب ناپذیر بودن فرآیند معرفی محصول باشد.
وی افزود: اصلاح نظام اقتصادی موجود، عموم مردم را به سمت استفاده بهتر از زمان و منابع در دسترس سوق میدهد و دیجیتال مارکتینگ این بستر را فراهم میکند تا بتوانیم از شرایطی که در آن قرار داریم در شرایط کارآمدتر و اقتصادیتر استفاده کنیم. بودجه، پول و سرمایه ما عاقلانه تر است.
محمودی با اشاره به استقبال از دیجیتال مارکتینگ در زمان کرونا، گفت: استقبال از دیجیتال مارکتینگ در زمان کرونا نسبت به گذشته طی دو سال یک مسیر 10 ساله را طی کرده است و سرعت فضای مجازی، سرعت موبایل است. اقتصاد کسب و کار و ارتباط با مشتریان به صورت دیجیتالی افزایش یافته و شرکت هایی که در این زمینه پیشگام بوده اند توانسته اند به موفقیت دست پیدا کنند و آنهایی که حرکت نکرده اند به حاشیه رانده شده و بخشی از بازار خود را از دست داده اند و به طور کلی وضعیت بازاریابی دیجیتال در مناطق مختلف کشور با رشد خود مواجه است.
ادریس محمودی در گفت وگو با ICTNN، اظهار کرد: هدف دیجیتال مارکتینگ برقراری ارتباط بین شرکت ها و مشتریانشان به منظور اطلاع رسانی به مشتریان، ترغیب و ترغیب مشتریان به استفاده از کالاها و خدمات مفید و ترغیب و ترغیب مشتریان به عدم استفاده از کالاها است. و خدمات خدمات مضر است.
تحریریه ICTNN شبکه خبری