به گزارش خبرنگار اقتصادی ICTNN، طرح اتصال خانوارها و مشاغل به فیبر نوری از بهمن ماه سال 1400 در دستور کار وزارت ارتباطات قرار گرفت و بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، هشت میلیون و 69 هزار و 565 روکش فیبر نوری تا کنون انجام شده است. برای خانوارها و مشاغل ایجاد شده است.
پذیرش اینترنت فیبر نوری به دلایل زیادی کند است. یکی از دلایل اصلی این تاخیر نیاز به تعویض مودم فیبر نوری و هزینه کابل کشی داخل ساختمان است.
در برخی موارد متقاضیان دریافت فیبر نوری با مشکلاتی مانند زمان اتصال طولانی مواجه می شوند. تعدادی از کاربران این نکته را در شبکه های مجازی مورد توجه وزیر ارتباطات قرار دادند و «سید ستار هاشمی» نیز تاکید کرد: اپراتورها وظیفه و تعهد قراردادی دارند که در اسرع وقت اتصال فیبر نوری را برقرار کنند.
وزیر ارتباطات درباره تاخیر 67 روزه ای که کاربر از آن صحبت کرده است، افزود: این میزان انتظار به هیچ وجه قابل قبول نیست.
با پیگیری خبرنگار ICTNN، سازمان تنظیم مقررات درباره تاخیر برخی اپراتورها برای باز کردن فیبر نوری برای کاربران و روند زمانی که برای اتصال باید طی شود، اعلام کرد: زمانی که متقاضی درخواست خود را برای اتصال به فیبر نوری ثبت می کند، در صورت وجود پوشش فیبر نوری در منطقه اگر داشته باشد، اپراتور حداکثر یک ماه فرصت دارد تا چرخه فیبر را تکمیل کند و اگر این اتفاق نیفتد، اپراتور جریمه می شود.
این سازمان بیان کرد: کاربران می توانند موارد تخلف یا طولانی شدن پروسه اتصال (بیش از یک ماه) را از طریق سامانه تلفنی 195 گزارش کنند تا موارد به سرعت پیگیری شود.
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات