«محمد خوانساری» رئیس سازمان فناوری اطلاعات و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: بر اساس بند «واو» تبصره 7 قانون برنامه و بودجه سال 1401، این دستورالعمل برای مردم کشور و کاهش مراجعات مردمی به دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی تدارک دیده شده است.
وی ادامه داد: راه اندازی فاز اول «پنجره ملی خدمات هوشمند دولت» تا پایان آذرماه 1401 از دیگر وظایف وزارت ارتباطات در این قانون است. یک واحد دستگاه به آن متصل است و به زودی برای استفاده عمومی آماده می شود.
معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه با اجرای این قانون شاهد دسترسی ساده و سریع به تمامی خدمات الکترونیک دستگاه های اجرایی به صورت متمرکز و با احراز هویت یکباره خواهیم بود، گفت: بهینه سازی و ارتباط فرآیندهای منجر به ارائه خدمات اختصاصی دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی با اولویت خدمات پرکاربرد دستگاه از دیگر موضوعات اجرایی این قانون است که توسط سازمان اداری و استخدامی کشور پیگیری و اجرا می شود.
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
به گزارش روز یکشنبه ICTNN از سازمان فناوری اطلاعات ایران، دستورالعمل اجرایی اتصال دستگاه های اجرایی به «پنجره واحد خدمات هوشمند دولت» شامل اولویت ها، اصول حاکم بر و ضوابط ساماندهی با همکاری دبیرخانه اطلاع رسانی کشور تهیه شد. شورای اجرایی فناوری و سازمان اداری و استخدامی. مصوبه نهایی به شورای اجرایی فناوری اطلاعات ارائه شده است.
وی ادامه داد: بر اساس این قانون، تدوین معماری کلان و الزامات فنی برای ارائه خدمات هوشمند و نحوه راه اندازی پنجره ای برای خدمات هوشمند دستگاه ها از دیگر وظایف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود که نهایی شده و خواهد شد. به تصویب شورای اجرایی برسد.» دارد.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران تصریح کرد: با تصویب و ابلاغ مجلس شورای اسلامی در قالب قانون بودجه سال 1401، دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی موظف شدند «پنجره واحد خدمات هوشمند» خود را بر اساس قانون بودجه راه اندازی کنند. الزامات مصوب شورای اجرایی فناوری اطلاعات تا شهریور 1401. و حداقل یک سوم خدمات اختصاصی خود را با اولویت پرکاربردترین خدمات از طریق این پنجره ارائه دهند.
تحریریه ICTNN شبکه خبری