کنسول بعدی سونی (احتمالاً پلی استیشن 2) “تا چند سال آینده” وارد خواهد شد. این خبر توسط مارک سرینی ، مهندس PS5 و PS5 پرو نوشته شده است ویدیوی یوتیوب این اطلاعیه توسط جک هاین ، مدیرعامل گروه محاسبات و گرافیک AMD انجام شده است. این دو پیشرفت در … فناوری GPU آنها برای یک کنترلر سونی PS6 پرداخت کرده اند ، اما هشدار می دهند که این فناوری ها هنوز در “مراحل بسیار مقدماتی” و “در حال حاضر فقط در مرحله تقلید هستند”.
خلاصه و نکات اصلی
- در یک فیلم مشترک ، مارک سرینی (از سونی) و جک هاین (از AMD) توسعه فن آوری های گرافیکی را برای کنسول پلی استیشن نسل بعدی (احتمالاً PS6) نشان دادند.
- این کنترلر مجهز به سفارشی “ردیابی اشعه” و ردیابی مسیر AMD خواهد بود.
- یک فناوری فشرده سازی جدید و کارآمدتر به نام فشرده سازی جهانی جایگزین روش فعلی آزادسازی پهنای باند GPU خواهد شد.
- این فناوری ها هنوز در مراحل اولیه شبیه سازی قرار دارند و کنسول جدید فقط در چند سال آینده منتشر می شود.
پردازش ردیابی اشعه با استفاده از هسته های تابش
بخش اعظم این مکالمه به نحوه کار این دو شرکت برای تسهیل در به روزرسانی اختصاص داده شده است مقیاس (صعود)با انتقال پرتو (ردیابی اشعه) و تکنیک های عالی آهنگ آهنگ (آهنگ آهنگ) آنها آینده پردازنده های گرافیکی هستند. “رویکرد فعلی به حد خود رسیده است” ، بنابراین سونی و AMD اجزای معماری را با هم ترکیب کردند اسید دو اکیریبنوکلئیک نسل بعدی روی کنسول های آینده اجرا می شود.
این شامل معماری است هسته های رادیواکتیو این جدید خواهد بود (از لحاظ نظری شبیه به هسته های NVIDIA RT) که به ردیابی اشعه و پردازش ردیابی مسیر اختصاص داده شده است. این امر سایر اجزای GPU را آزاد می کند تا به سرعت سایه ها و بافت ها را پردازش کرده و عملکرد کلی را افزایش دهد.

جزئیات فناوری جدید واحد پردازش گرافیکی کنسول سونی PS6
فشرده سازی جامع برای آزاد کردن پهنای باند
یکی دیگر از مناطق مهم پیشرفت ، فشرده سازی است که پهنای باند بیشتری را برای پردازنده های گرافیکی منتشر می کند. بعداً دستگاه های سونی یک فناوری جدید و کارآمدتر به نام … فشار جرم (فشار جرم) از یک فناوری پیشرفته تر از فشرده سازی رنگ دلتا (که در PS5 و PS5 Peru استفاده می شود) استفاده می شود. این روش جدید همه چیز را به Pipline فشرده می کند و مزایای زیر را دارد:
- جزئیات بیشتر
- چارچوب های بالاتر
- بهره وری بیشتر
این فناوری همچنین می تواند به کارآمدتر کردن بازی در استفاده کم کمک کند.
این پیشرفت ها برای کنسول دستی چیست؟
به راحتی می توان فهمید که چگونه می توانیم از این پیشرفت ها بهره مند شویم کنترل کننده دستی پلی استیشن او تمام می شود. تلاش های سونی و AMD برای کاهش استرس در پردازنده های گرافیکی و بهبود بهره وری در حالت کم انرژی دقیقاً همان مواد اولیه برای بازی های دستی است.
با توجه به تمرکز جدی بر روی فن آوری های پیشرفته مانند ردیابی و فشرده سازی جهانی ، آیا فکر می کنید نسل بعدی کنسول ها در نهایت به رئالیسم گرافیکی سطح سینما می رسند؟
برای دوستان خود ارسال کنید
منبع: https://toranji.ir/2025/10/09/%D8%B3%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-gpu-%DA%A9%D9%86%D8%B3%D9%88%D9%84-ps6-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D9%85%DB%8C%DA%AF%D9%88%DB%8C/
تحریریه ICTNN شبکه خبری








































