گویا هدف TikTok در دست گرفتن همه چیز است. در حال حاضر این اپلیکیشن برتری بزرگ خود را به پلتفرم برتر ویدیوهای عمودی در اختیار دارد و از قبل شروع به بهچالش کشیدن دیگر پلتفرمها کرده است. TikTok Now که ساختار داستانی خاص خود را دارد، اکنون به طور کامل از سبک فیلمبرداری افقی استفاده میکند. اما دلایل مختلفی برای این موضوع وجود دارد که رقابت با یوتیوب ساده نخواهد بود.
اما ویدئوهای توسعه یافته تنها موضوع مورد تمرکز تیک تاک نیستند. یکی از رازهای موفقیت TikTok، علاوه بر الگوریتم خاص و تنظیم شده، مختصر بودن قالب ویدیوی آن است. به لطف محتوای سریع و جذاب و بصری میتوانید دهها فیلم و تم مختلف را در اختیار داشته باشید. فرمت افقی حالت متفاوت و آرامتری دارد و ویدیوهای آن عموما تا ۱۰ دقیقه نیستند و دلیل زیادی وجود ندارد که فکر کنیم ویدیوها افقی برتری خاصی داشته باشند.
ویدیوهای Short یوتیوب در تیک تاک و ویدیوهای تیک تاک روی Short یوتیوب نیز موضوع مهم بعدی است. در واقع محتوای بازیافتی نتیجه اجتناب ناپذیر نبرد قالبهای ویدیویی است. ریلز و شورتس عمدتا از ویدیوهایی تشکیل شدهاند که مستقیما از TikTok تهیه میشوند. اگر این پلتفرم، ویدیوهای افقی را معرفی کند، احتمالا کاربران ویدیوهایی را برای YouTube در TikTok ضبط خواهند کرد. داشتن همه جور قابلیتی در تیک تاک منطقی است( مانند محتوای عمودی و افقی، استوریها و ادغام BeReal). با این حال، عدم علاقه به استوری در TikTok یا IGTV اینستاگرام نشان میدهد که اینطور نیست و تقاضای مصرف کنندگان برای برنامههای تخصصی و متمرکز بر یک قابلیت خاص هنوز زیاد است.
ویدیوهای افقی تیک تاک حالا توسط این پلتفرم مورد آزمایش قرار میگیرند تا قابلیت جدیدی را با تعداد کمی از کاربران آزمایش کنند. ویدئوها معمولا در فید به صورت عمودی نشان داده میشوند، اما اگر با نسبت تصویر افقی گرفته شده باشند، گزینهای برای تبدیل آنها به فرمت افقی در حالت تمام صفحه وجود خواهد داشت. بنابراین تیک تاک میخواهد به این شیوه با یوتیوب رقابت کند.
با توجه به اینکه TikTok محدودیت زمانی را برای ویدیوهای خود دو برابر کرده و به ۱۰ دقیقه رسانده است، ارائه این قابلیت منطقی است (اگرچه این موضوع اصلا روی سایر پلتفرمها اثری نگذاشته است). بدیهی است که TikTok میخواهد از نظر زمان تماشا همچنان برتر باشد، طوری که قبلا از YouTube پیشی گرفته بود و ویدیوهای افقی تیک تاک ممکن است ابزار جدیدی برای دستیابی به این هدف باشد.
از طریق امکانات مختلفی که TikTok برای ارتباط با پلتفرمهای دیگر ارائه میدهد، سازندگان مطمئنا میتوانند از آن برای دستیابی به هدف دیگر یعنی به دست آوردن مخاطب در کانالهای YouTube خود استفاده کنند. این جاه طلبی میتواند رقبای TikTok را به ورطه سقوط بکشاند. ارائه نسخه نهایی ویدئوهای افقی هنوز تایید نشده است، اما همه نشانهها حاکی از آن است که به زودی این قابلیت ارائه میشود. جاهطلبی تیک تاک میتواند آن را برای مدتی در صدر نگاه دارد و این پلتفرم را به مجموعهای از برنامههای مختلف تبدیل کند که در وهله اول چیزی که باعث محبوبیت آن شده است را از دست میدهد، یعنی همان ویدیوهای کوتاه عمودی.
به گفته GizChina، یوتیوب جایی است که تولید کنندگان محتوا میتوانند از محتوای خود درآمد کسب کنند. وقتی صحبت از پرداختی خالص به ازای هر بازدید به میان میآید، یوتیوب از وضعیت مالی بهتری برخوردار است. ارزش پخش تیک تاک در مقایسه با YouTube ناچیز است زیرا الگوریتم سادهتر TikTok به وایرال شدن آن کمک میکند و نیازی به جابجایی کامل از یک پلتفرم به پلتفرم دیگر نیست. همچنین سازندگان با میلیونها بازدید در تیک تاک همیشه کمتر از یک آرتیست با تعداد بازدیدهای یکسان در یوتیوب، درآمد کسب میکند.
بفرست برای دوستات
منبع: https://toranji.ir/2022/12/17/%D9%88%DB%8C%D8%AF%DB%8C%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%81%D9%82%DB%8C-%D8%AA%DB%8C%DA%A9-%D8%AA%D8%A7%DA%A9-%D8%AA%D9%84%D8%A7%D8%B4-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%B4%D8%B1%DA%A9/
تیک تاک با وجود اینکه پلتفرمی نسبتا نوپاست، اما به خوبی توانسته است جای خود را در میان نوجوانان باز کرده و رقبای قدیمیتر خود را به چالش بکشد. اکنون گویا این رقابت وارد مرحله جدیدی شده و ویدیوهای افقی تیک تاک تلاش جدید این شرکت برای رقابت با یوتیوب است. با ictnn همراه باشید.