iFixit به دلیل اختلاف نظر در مورد تعمیر پذیری و برخی مسائل دیگر، همکاری خود با سامسونگ را پایان می دهد. iFixit برای سالهای متمادی، این مکان محلی برای کسب اطلاعات در مورد نحوه تعمیر انواع محصولات فناوری محبوب، که بسیاری از آنها تلفن هستند، بوده است. این شرکت مدت هاست که اقدام به ارائه دفترچه راهنمای تعمیرات دستگاه های سامسونگ کرده است سال 2015 فروش قطعات مورد نیاز برای تعمیر محصولات سامسونگ.
در سال 2022، iFixit قراردادی برای همکاری با سامسونگ امضا شد. قرار بود این شرکت یک پیشنهاد رسمی برای قطعات یدکی سامسونگ ارائه دهد. همچنین، iFixit در این مدت aراهنمای کامل تعمیر دستگاه های سامسونگ» علاوه بر قطعاتی که برای تعمیر دستگاه نیاز دارید در اختیار مراکز تعمیر مستقل قرار می گیرد. متاسفانه همه چیز طبق برنامه پیش نرفت. iFixit می گوید که اهداف سامسونگ با اهداف این شرکت همسو نیست. با اشاره به هزینه بالای تعمیر قطعات و سختی تعمیر دستگاه هایی که این قطعات برای آنها طراحی شده است. از ماه ژوئن، iFixit می گوید که دیگر یک توزیع کننده شخص ثالث قطعات و ابزار برای محصولات سامسونگ نخواهد بود.
پایان همکاری iFixit سامسونگ به این معنی نیست که این برند فروش قطعات یدکی را متوقف می کند
در واقع، برای افرادی که قطعات یدکی سامسونگ برای دستگاه های خود را از iFixit خریداری می کنند، خبر خوبی وجود دارد. در حالی که این مشارکت هنوز برقرار بود، iFixit محدودیت هایی برای تولید قطعات یدکی داشت. فقط یعنی تعداد محدودی می تواند قطعاتی را برای فروش به مشتریان تولید کند.
اما از ژوئن، دیگر چنین نخواهد بود. همانطور که iFixit تأیید می کند، تعمیرگاه ها دیگر حداکثر اندازه سفارش را نخواهند داشت. آنها قبلاً سفارشات را به 7 قطعه در هر فروشگاه در هر سه ماهه محدود می کردند. iFixit میگوید: «برای مشتریان تعمیرگاه ما، دیگر مشمول محدودیتهای کمیت خسیس سامسونگ نیستیم.
اگرچه قطعات یدکی همچنان فروخته خواهد شد، اما ممکن است قطعات یدکی رسمی همیشه مانند قبل در دسترس نباشد. با این حال، iFixit متعهد به ارائه قطعات جایگزین و ابزار تعمیر دستگاههای سامسونگ، اعم از رسمی و غیر رسمی است. این شرکت می گوید در صورت موجود بودن قطعات اورجینال را می فروشد و در صورت در دسترس نبودن قطعات ساخت سامسونگ به خریداران اطلاع می دهد. iFixit همچنین ارائه راهنمای تعمیرات داخلی دستگاه های سامسونگ را متوقف خواهد کرد. با این حال، iFixit همچنان مشتریان و اعضای جامعه را تشویق میکند تا به ایجاد و اشتراکگذاری آنها ادامه دهند. این شرکت می گوید که بیش از نیمی از 100000 راهنمای تعمیرات این شرکت توسط کاربران انجمن iFixit نوشته شده است.
بسیاری از این راهنماها به طیف گسترده ای از دستگاه های مختلف اختصاص داده شده اند. علاوه بر این، iFixit همچنان قطعات اصلی بسیاری از این محصولات را می فروشد. از جمله گوشی هایی مثل این سری پیکسل 8.
سامسونگ ممکن است مراکز تعمیر را مجبور کرده باشد که اطلاعات مشتریان خود را به اشتراک بگذارند
در بیانیه رسمی iFixit در مورد این همکاری، چیزی در مورد الزامات قرارداد سامسونگ ذکر نشده است. با این حال، گزارش جداگانه ای در همان زمان منتشر شد که حاوی برخی جزئیات بالقوه مخرب در مورد نحوه انجام کارها توسط سامسونگ بود.
بر اساس این گزارش 404 رسانهکه مدعی است نسخه ای از قرارداد سامسونگ را به دست آورده است، از تعمیرگاه های مستقل خواسته است تا اطلاعات مشتریان را به اشتراک بگذارند. فروشگاه هایی که قرارداد را امضا کردند نیز موظف بودند اطلاعات مربوط به هر تعمیر را به صورت روزانه بارگذاری کنند. قابل ذکر است که این قرارداد ممکن است مربوط به سال گذشته باشد. محل لبه این نشان می دهد که ظاهراً قرارداد فوق به سال 2023 بازمی گردد و نشان می دهد که سامسونگ در متن قرارداد از زبانی استفاده کرده است که با قوانین ایالتی ایالات متحده در تضاد نیست.
مشخص نیست که آیا تصمیم iFixit برای قطع روابط ارتباطی با این معامله دارد یا خیر. اما به نظر می رسد این مشکل یکی از دلایل متعددی باشد که این شرکت را بر آن داشته تا همکاری خود را با سامسونگ قطع کند.
شما چی فکر میکنید؟ آیا با تصمیم iFixit برای قطع رابطه با سامسونگ موافق هستید؟
برای دوستان خود ارسال کنید
منبع: https://toranji.ir/2024/05/25/%D9%85%D9%88%D8%B3%D8%B3%D9%87-ifixit-%D8%A8%D9%87-%D9%87%D9%85%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%A8%D8%A7-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%85/
تحریریه ICTNN شبکه خبری