به طور کلی ، این موضوع برای بازیهای رایانه شخصی به چه معناست؟
اگر گیمینگ در مک واقعا شروع به کار کند، موضوع مهمی خواهد بود. اپل در حال حاضر با تراشه M1 و M2 خود در حال به چالش کشیدن پایههای اصلی صنعت تراشه سازی است و ابزار جدید MetalFX Upscaling که به تازگی پیاده سازی شده است، در حال حاضر با FSR AMD یا DLSS Nvidia رقابت میکند.
به گفته TechRadar، با این حال، موفقیت گیمینگ در مک به این بستگی دارد که آیا اپل به سرمایه گذاری روی توسعه دهندگان و API خود ادامه میدهد یا خیر. به صورت کلی ممکن است گامهایی در جهت درست برداشته شود، اما تعداد بازیهای سطح بالایی که روی macOS کار میکنند، حداقل در حال حاضر کم است. علاوه بر این، تنها رقیب اصلی آن، یعنی ویندوز، چندین دهه است که در صنعت بازی سازی تسلط کافی داشته است و اپل هنوز راه درازی در پیش دارد.
به نظر میرسد که بازیهای مبتنی بر مک چندین دهه است که با مشکلاتی مواجه بودهاند. گویی آنها در یک چرخه خودشکستگی قفل شده هستند و توسعه دهندگان به دلیل کمبود مخاطب و ابزار، نمیخواهند روی این پلتفرم کار کنند. همچنین به دلیل عدم علاقه اثبات شده از سوی توسعه دهندگان، این اشخاص به سراغ اپل نمیروند.
ارتقاء مقیاس و حالت HDR به همان اندازه نیز چشمگیر هستند، به طوری که یکی از داوران Digital Trends گفته است که هیچ عنوانی بهتر از Resident Evil Village با حالت HDR وجود ندارد. این امر به ویژه با توجه به اینکه تعداد کمی از بهترین مانیتورهای رایانههای شخصی، مانیتورهای HDR واقعی هستند بسیار مهم است، به این معنی که یک مک بوک میتواند یکی از بهترین راهها برای گیمرها جهت تجربه این ارتقاء گرافیکی باشد.
مطمئنا، اپل سرویس Apple Arcade خود را دارد، و فروشگاه Steam هم در macOS در دسترس است. اما کتابخانه بازیهای آن در مقایسه با رایانههای شخصی و لپ تاپهای ویندوزی به شدت محدود است. با این حال، در سالهای اخیر، چند نشانه امیدوار کننده در این پلتفرم اپل دیده شده است. برای شروع، باید بگوییم که اپل اکنون تراشه خود را میسازد و شکی نیست که چیپستهای M1 و M2 آن رقیب بهترین چیپستهای اینتل و AMD هستند.
وقتی از اپل و محصولات دسکتاپ یا مک بوکهای آن نامی به میان میآید، کمتر کسی پیدا میشود که این پلتفرمها را برای سرگرمی انتخاب کند. اما این تمام ماجرا نیست و اجرای Resident Evil Village در مک بوک نشان میدهد که پلتفرم اپل، آینده بازیهای رایانهای است. با ما در ictnn همراه باشید.
اجرای Resident Evil Village در مک بوک نشان میدهد که پلتفرم اپل، آینده بازیهای رایانهای است
چیزهای زیادی در این کیت ابزار وجود دارد، اما کافی است بگوییم که API کلید اصلی عملکرد Resident Evil Village است. سایت Tom’s Guide یکی از چندین سایتی است که بازی را با استفاده از یک مک بوک پرو ۱۶ اینچی که تراشه M1 را به عنوان قلب تپنده خود دارد، آزمایش کرده است. این آزمایش بیانگر آن است که نرخ فریم از ۱۰۰ فریم بر ثانیه در حالت عادی، به بیش از ۲۰۰ فریم در ثانیه (با فعال کردن MetalFX Upscaling) میرسد.
همراه با آن، سیستم عامل پرچمدار جدید آن، یعنی macOS 13 Ventura، دارای یک ابزار مهم و قدرتمند برای سرگرمی به نام MetalFX Upscaling است. در همین حال، وقتی صحبت از کتابخانه بازیهای آن میشود، لازم به ذکر است که Eve Online سالها برای دستگاههای مک در حال توسعه بوده و عنوانی چون No Man’s Sky نیز به خوبی بر روی بهترین مکبوکها و کامپویترهای مک اجرا میشود.
عنوان Resident Evil Village روی مک بوک تا چه حد خوب اجرا میشود؟
به طور خلاصه؛ باید بگوییم بسیار عالی. اگر به یاد داشته باشید، زمانی که به این موضوع اشاره کردیم، اپل مشکلی نداشت تا ابزارهایی را برای توسعه دهندگان فراهم کند تا بتوانند توسعه آن را بسیار آسانتر کنند. خب، به نظر میرسد که این غول فناوری سرانجام با معرفی کیت ابزار رابط برنامه نویسی کاربردی (API) Metal 3 و به خصوص MetalFX Upscaling که معادل Nvidia DLSS است، تجربه بزرگی کسب کرده است.
بفرست برای دوستات