ناظران بازار میگویند که اپل میتوانست عملکرد بهتری داشته باشد، اما مشکلات عرضه مربوط به قرنطینه در چین مانع عرضه گستردهتر آیفون 14 در اروپا شد. فروش اپل کمتر از حدانتظار بود، زیرا برخی عرضه سری آیفون 14 تا سهماهه چهارم 2022 بهتعویق افتاد.
علیرغم این تغییرات، سامسونگ با سهم 33 درصدی فروش گوشیهای هوشمند، رهبری اروپا را حفظ کرده است. شیائومی با 23 درصد در جایگاه دوم قرار گرفته و اپل 21 درصد از بازار را در سهماهه سوم 2022 در اختیار دارد. در ادامه ریلمی با 5 و اوپو با 4 درصد، چهارمین و پنجمین تولیدکننده بزرگ اروپا در طول این فصل بودهاند.
آمار فروش گوشی هوشمند اروپا در فصل سوم 2022
طبق تحقیقات Counterpoint، شیائومی و ریلمی سهم بازار خود را در اروپا بهدلیل تمرکز بر روی بازار روسیه بهبود بخشیدهاند. اپل و سامسونگ پس از حمله به اوکراین از بازار روسیه خارج شدند که این مورد به شیائومی و ریلمی اجازه دادد تا از غیبت این شرکتها در این بازار خاص استفاده کنند و درنتیجه سهم خود را در اروپا بهبود بخشند.
سهم بازار گوشیهای هوشمند سامسونگ در اروپا از 35 درصد در سهماهه سوم 2021 به 33 درصد در سهماهه سوم 2022 کاهش یافته است. این شرکت موفق شد فروش گوشیهای هوشمند را در سهماهه سوم به 13.5 میلیون دستگاه برساند. عرضه آیفونهای اپل نیز 12 درصد کاهش یافته، درحالیکه شیائومی 4 درصد افزایش یافته است تا به دومین تولیدکننده بزرگ گوشیهای هوشمند اروپا پس از سامسونگ تبدیل شود.