اطلاعات جدید حاکی از آن است که Prince of Persia: The Lost Crown می تواند به جای عنوان دو بعدی، یک اثر سه بعدی باشد.
مانند بسیاری از فرنچایزهای بازی های ویدیویی کلاسیک، سری شاهزاده ایرانی قبل از ورود به دنیای سه بعدی به عنوان یک اثر دو بعدی شروع شد. هنگامی که یوبی سافت بازی جدید شاهزاده ایرانی را معرفی کرد، بسیاری از طرفداران انتظار داشتند که این بازی یک پلتفرمر سه بعدی مانند Prince of Persia: The Sands of Time باشد. اما استودیوی Ubisoft Montpellier (Ubisoft Montpellier) با رونمایی از Prince of Persia: The Lost Crown اعلام کرد که این بازی یک اثر دو بعدی خواهد بود. با این حال، منیر رادی، کارگردان این عنوان، اخیرا در مصاحبه ای با Game Informer فاش کرده است که بازی آنها در ابتدا به عنوان یک اثر دو بعدی برنامه ریزی نشده بود.
بازی در ابتدا قرار نبود دو بعدی باشد. من این شانس را داشتم که روی چند نمونه اولیه دو بعدی کار کنم، اما قبل از فرو رفتن در آن، تاریخچه سری شاهزاده ایرانی را مطالعه کردیم تا مطمئن شویم که میراث کامل آن را درک کرده ایم.
در طول این مطالعات، رودی سعی کرد بر روی همه چیزهایی تمرکز کند که طرفداران در طول 35 سال گذشته در مورد فرنچایز دوست داشته اند. این شامل عناصری از بازی های اصلی و همچنین عناوین سه بعدی مورد علاقه طرفداران است. رودی در طول تحقیقات خود تنها چیزی که می خواست ترس بود.
وی در ادامه افزود:
میخواستم به ترس و انزوایی که در بازیهای دو بعدی احساس میکردم بپردازم و همچنین خودم را برای آزمایشهای زیادی با جنبهی قدرتهای زمانی آماده کنم.
Prince of Persia: The Lost Crown ممکن است به عنوان یک پلتفرمر دو بعدی شروع نشده باشد، اما سازندگان تجربه زیادی در این ژانر دارند. تیم توسعه شامل چندین توسعه دهنده کهنه کار است که روی Rayman Origins و Rayman Legends کار کرده اند. بازیهای دوبعدی Rayman آنها پس از انتشار مورد تحسین منتقدان قرار گرفتند، که نویدبخش شاهزاده ایرانی: تاج گمشده است. رودی همچنین خاطرنشان کرد که گیم پلی پلتفرمرهای دوبعدی اشتراکات زیادی با موسیقی دارد، زیرا ریتم خاصی در گیم پلی وجود دارد. اگرچه شاهزاده ایرانی و ریمن شباهت زیادی با هم ندارند، اما این درس مهمی است که تیم سعی کرد آن را به این بازی جدید منتقل کند.
منیر رادی گفت:
برای من و برای بسیاری از اعضای تیم، اکشن روی صفحه موسیقی است. وقتی روی بازی مانند Rayman کار می کنید، یاد می گیرید که چگونه آن جنبه را به گیم پلی منتقل کنید.
Prince of Persia: The Lost Crown در تاریخ 18 ژانویه 2024 (28 دسامبر 1402) برای پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری X/S، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و رایانه های شخصی منتشر خواهد شد. علاوه بر این، دموی رایگان این بازی در تاریخ 11 ژانویه در دسترس خواهد بود.