در مستند The Last of Us Part 2، چندین کارگردان و طراح بازی اشاره کردند که در چهار ماه اول ساخت، این عنوان از بازی Bloodborne ساخته شده توسط FromSoftware الهام گرفته شده بود، اما بعداً تغییراتی در آن اعمال شد.
یکی از مدیران پروژه می گوید که در ابتدا قصد داشتند تمام تلاش خود را برای توسعه متفاوت ترین نمونه اولیه نسبت به نسخه اول انجام دهند. در ابتدا، رهبران پروژه تصمیم گرفتند یک بازی کاملاً جهان باز با تمرکز بر مبارزات غوغایی ایجاد کنند و منبع اصلی الهام از بازی Bloodborne بود. در ادامه، سازندگان توضیح میدهند که نمیخواستند از بازی Framsofter فقط در زمینه مبارزه با سلاحهای سرد الهام بگیرند، بلکه باید مسیرها و ساختار متصل دنیای Bloodborne را نیز طی کنند. دنیایی که قرار بود با کاوش بازیکن بزرگتر و بزرگتر شود. دلیل اصلی این امر این بود که در چنین آثاری (Bloodborne) خود دنیای بازی تبدیل به یک شخصیت می شد و تیم Naughty Dog به دنبال چنین چیزی بود. آنها بعداً متوجه شدند که چنین رویکردی برای داستانی که می خواستند بگویند مناسب نیست.
نظرت راجع به آن چیست؟