نیل دراکمن، مدیر عامل Naughty Dog و خالق The Last of Us، در مصاحبه ای جدید با LA Times، به طور عمیق در مورد فرنچایز The Last of Us صحبت کرد و جزئیاتی را در مورد پیدایش این فرنچایز محبوب به اشتراک گذاشت.
دراکمن خاطرنشان کرد که داستان و ایده ای که او در ذهن داشت در ابتدا قرار بود به یک رمان گرافیکی تبدیل شود. او همچنین اشاره کرد که داستان The Last of Us را از زمان دانشگاه در ذهن خود داشته است. داستانی جدی و تکان دهنده درباره یک مرد جوان و دختری که در بستری آخرالزمانی به ماجراجویی می پردازند. او ابتدا قصد داشت این ایده را از طریق یک رمان گرافیکی پیاده کند، اما سپس تصمیم گرفت آن را به یک بازی ویدیویی تبدیل کند.
در ادامه مصاحبه، دراکمن اشاره کرد که Naughty Dog برای همیشه در استودیوی The Last of Us باقی نخواهد ماند و این تیم ایده های جدیدی برای آینده خود دارد که برخی از آنها در حال توسعه هستند.