Nacon، توسعه دهنده ترمیناتور: Survivors، تاریخ دسترسی اولیه عنوان را به تاریخ نامشخصی در سال 2025 عقب انداخت و برخلاف رویه رایج در گذشته، با واکنش مثبت طرفداران مواجه شد.
این تاخیر نشان دهنده رویکرد جدید Nacon برای اولویت دادن به کیفیت نهایی بازی نسبت به انتشار اولیه آن است. بیانیه این استودیو تعهد آن را به ارائه تجربه ای که انتظارات طرفداران را برآورده می کند و کیفیت نهایی بازی را در اولویت قرار می دهد، برجسته می کند.
این تغییر رویه در عناوین اقتباس شده از فیلم ها نشان دهنده احترام بیشتر به خواسته های بازیکنان است. در گذشته، اقتباسهای تاخیری بازی معمولاً با واکنش منفی طرفداران مواجه میشد و حتی گاهی اوقات طرفداران خواستار لغو کامل این پروژه شدند. اما اکنون به نظر می رسد که بازیکنان ترجیح می دهند به جای عرضه یک محصول ناقص و رفع تدریجی مشکلات آن از طریق بسته های الحاقی (DLC)، یک بازی با کیفیت و کامل تر را تجربه کنند.
اولین عنوان Terminator استودیو Nacon، Terminator: Resistance، علیرغم گیم پلی متوسطش، با فضای گیرا و وفاداری به حال و هوای فیلم اصلی، مورد استقبال طرفداران قرار گرفت. این موفقیت باعث شد که Nacon اعتبار قابل توجهی را در میان جامعه طرفداران ترمیناتور کسب کند.
دنباله، Terminator: Survivors، یک بازی بقا در جهان باز است که چند سال پس از رویدادهای روز داوری اتفاق میافتد. بازیکنان در دنیایی که توسط حملات Skynet ویران شده است، منابع را جمع آوری می کنند، می جنگند و پایگاه می سازند، در حالی که یک T-800 آنها را تعقیب می کند.
از سرگیری بازی های اقتباسی با داستان های مستقل
موفقیت های اخیر بازی هایی مانند جمعه سیزدهم و ماموریت های شبانه پرتنش آن، Alien Isolation با راهروهای باریک و فضای ترسناکش یا حتی Mad Max نشان می دهد که هنوز هم می توان بازی های ویدیویی فوق العاده ای بر اساس فیلم ساخت. البته این امر مستلزم آن است که توسعه دهندگان روی داستان سرایی مستقل تمرکز کنند و مجبور نباشند خود را به خط داستانی از پیش تعیین شده در فیلم ها محدود کنند.
این تغییر رویه در سال 2023 منجر به موفقیت چشمگیر بازی میراث هاگوارتز شد. برای اولین بار از سال 2008، این عنوان با فروش 22 میلیون نسخه توانست برتری خود را نسبت به عناوین پرفروشی مانند Call of Duty، FIFA و Madden ثابت کند. با وجود تأخیر و زمان انتشار، هاگوارتز لگاسی موفق شد از رقبای خود پیشی بگیرد.
البته موفقیت های اخیر به معنای کشف یک فرمول موفق برای بازی های اقتباسی نیست. در کنار بازی های درخشانی مانند Alien Isolation، آثاری مانند Suicide Squad: Kill the Justice League نیز وجود دارد که با کاهش ۴۱ درصدی درآمد بازی برادران وارنر منجر به شکست تجاری شد.
حرکت اخیر Nacon نشان میدهد که استودیو پتانسیل دنیای ترمیناتور را درک میکند و مایل است زمان بیشتری را برای توسعه بازی صرف کند تا محصولی با کیفیت بالاتر و داستانی جذابتر ارائه دهد. با این حال باید دید این تاخیر باعث بهبود قابل توجه بازی خواهد شد یا ناامیدی.
علاوه بر این، تصمیم Nacon می تواند راه را برای رویکرد جدیدی در صنعت اقتباس بازی هموار کند. رویکردی که در آن استودیوهای بازی سازی به جای تکرار ساده داستان فیلم ها، دنیاهای جدیدی را با الهام از آنها خلق می کنند و تجربه های منحصر به فردی را برای بازیکنان خلق می کنند.