اسکوئر انیکس ممکن است به سراغ Unreal Engine 5 برود تا آخرین قسمت از سه گانه Final Fantasy 7 Rebirth را توسعه دهد، نائوکی هاماگوچی، کارگردان فیلم، در مصاحبه اخیر خود گفت که این شرکت قصد دارد مزایا و معایب را در مقابل ماندن با Unreal Engine 4 بسنجید. به جای ارتقاء به نسخه جدیدتر موتور بازی.

کارگردان بازی اضافه کرد که معتقد است آنچه طرفداران بیشتر از همه می خواهند این است که اسکوئر انیکس قسمت پایانی این سه گانه را در بهترین حالت و در اسرع وقت ارائه دهد. با در نظر گرفتن این موضوع، این شرکت بررسی خواهد کرد که آیا حرکت به Unreal Engine 5 می تواند به سرعت بخشیدن به روند توسعه کمک کند یا خیر.
Final Fantasy 7 Remake در آوریل 2020 برای پلی استیشن 4 منتشر شد. نسخه ارتقا یافته بازی به نام Final Fantasy 7 Remake Intergrade به همراه یک DLC به نام Episode Intermission در ژوئن 2021 برای پلی استیشن 5 منتشر شد. همچنین شاهد انتشار Final Fantasy 7 بودیم. تولد دوباره در فوریه 2024.

Hamaguchi گفت که Rebirth چهار سال طول کشید تا توسعه یابد و همزمان با Final Fantasy 7 Intergrade در حال توسعه بود. یوشینوری کیتاسه، تهیه کننده سری بازسازی فاینال فانتزی 7، قبلا گفته بود که امیدوار است قسمت پایانی این سه گانه را در همان بازه زمانی بازی دوم به پایان برساند.
Final Fantasy 7 اصلی در سال 2027 سی امین سالگرد خود را جشن خواهد گرفت. تاکاشی کوریو، رئیس Square Enix در آوریل گفت که فروش Final Fantasy 7 Rebirth، Final Fantasy 16 و Foamstars همگی کمتر از حد انتظار بوده است.