در آوریل سال گذشته، Remedy Entertainment لوگوی خود را تغییر داد و از طراحی خاص حرف R در لوگوی خود استفاده کرد. اما شرکت مادر Rockstar، Take-Two Interactive، از این تغییر راضی نیست.

چندی پیش استودیو معروف Remedi به عنوان بخشی از بازتعریف هویت بصری خود، از لوگوی جدیدی با طراحی حرف R رونمایی کرد. طبیعتاً وقتی به استودیویی با حرف R در لوگوی خود فکر می کنیم، اولین نامی که به ذهن می رسد Rockstar است. Take-Two Interactive، شرکت مادر Rockstar، متوجه این شباهت و همپوشانی شده و اصلا از این موضوع خوشحال نیست.
طبق گفته Respawn First، دو علامت تجاری استودیوی Remedy در بریتانیا توسط Take-Two Interactive به دلیل استفاده از لوگوی جدید به چالش کشیده شده است. شرکت مادر Rockstar می گوید این شباهت می تواند مخاطبان را گیج کند.
البته در حال حاضر دعوای حقوقی در حالت مصالحه است، به این معنا که شرکت ها تصمیم گرفته اند به جای برخورد قانونی، موضوع را از طریق بحث حل کنند.
نکته خنده دار این است که Remedy و Rockstar سابقه همکاری نزدیک با هم دارند و قبلاً روی بازی Max Payne کار کرده اند. جالب ترین نکته این است که شرکت های مذکور اخیرا قرارداد همکاری برای بازسازی Max Payne 1 و 2 امضا کردند.
به نظر شما اینگونه دعاوی قابل توجیه و منطقی است یا تاثیر مخربی بر صنعت بازی های ویدیویی هنری دارد؟


