کنسول نسل میانی آینده سونی، پلی استیشن 5 پرو (PS5 Pro)، برای ارائه راههای ساده و مقرونبهصرفه به توسعهدهندگان برای اجرای پیشرفتها در بازیهای در حال توسعه طراحی شده است.
در جدیدترین قسمت پادکست Moore's Law is Dead، یک توسعهدهنده کهنه کار که روی بازیهای The Elder Scrolls کار میکرد، در کنار سایر عناوین، در مورد PlayStation 5 Pro صحبت کرد و گفت این کنسول نمیتواند قدرتمندتر از پایه باشد. زیرا توسعه دهندگان برای برنامه ریزی سخت افزار جدید به زمان نیاز دارند.
بازی های در حال توسعه از قبل بودجه بندی شده اند. این کار را برای توسعه دهندگان بسیار دشوار می کند تا پروژه های خود را به مشخصات بالاتر از آنچه قبلاً برنامه ریزی کرده اند ارتقا دهند. این همچنین به این معنی است که سونی قطعا با توسعه دهندگان پلی استیشن 6 صحبت می کند. زیرا برخی از بازی ها در حال حاضر برای عرضه بر روی کنسول های نسل دهم در حال توسعه هستند.
با پیروی از رویکرد سونی در نسلهای اخیر، PlayStation 5 Pro به گونهای طراحی شده است که راههای ساده و مقرونبهصرفه را برای اجرای بهبودها در اختیار توسعهدهندگان قرار دهد. فناوری PlayStation Spectral Super Resolution به طور مشابه طراحی شده است. زیرا با سخت افزار خاص و کنترل کامل بر میزان تغییرات API، پیاده سازی آن بسیار آسان تر از AMD FSR خواهد بود.
هفته گذشته اطلاعات بیشتری در مورد برچسب Enhanced PlayStation 5 Pro دریافت کردیم که به عناوینی با وضوح بهبود یافته، نرخ فریم و جلوه های ویژه ردیابی پرتو ارائه می شود. تنها یکی از این بهبودها برای به دست آوردن تگ Improved کافی است. بنابراین بعید به نظر می رسد که عناوین زیادی را به صورت همزمان شاهد ارائه گیم پلی 60 فریم بر ثانیه با ردیابی پرتوهای پیشرفته باشیم.
پلی استیشن 5 پرو هنوز به طور رسمی معرفی نشده است. با این حال، شایعه شده است که اواخر سال جاری منتشر خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر در آینده با ما همراه باشید.
منبع: Wccftech