در طول برنامه زنده Konami، توسعه دهندگان Metal Gear Solid Delta: Snake Eater به صراحت برخی از بازخوردهایی را که از طرفداران دریافت کردند به اشتراک گذاشتند.
نوریاکی اوکامورا، تهیه کننده بازی، توضیح داد:
پس از درخواست بازخورد در مورد وضعیت فعلی متال گیر، ما پاسخهای بیشتری از حد انتظار دریافت کردیم و بسیاری از مردم پیامهای پشتیبانی متعددی ارسال کردند. ما واقعا از لطف شما قدردانی می کنیم. اما از سوی دیگر، برخی از طرفداران دیگر احساسات متفاوتی در مورد نمایش داشتند که ما آن را درک می کنیم زیرا ما هم طرفدار هستیم. به همین دلیل با اینکه بازخوردهای مثبتی دریافت کردیم، انتقادات و درخواست های زیادی هم داشتیم.
65% نظرات خنثی، 24% مثبت و 11% منفی بودند. برخی از نظرات منفی می گفتند “Metal Gear مرده است و شما آن را کشتید” یا “شما حتی نمی توانید یک بازسازی ساده را به درستی انجام دهید” و به اشکالاتی اشاره می کردند که روی گیم پلی بازی تأثیر می گذاشتند که باید قبل از انتشار برطرف می شدند یا می گفتند ما بازی بعدی هستیم. پس ترجیح میدم نگران نباشی
اوکامورا ادامه داد:
اگر هواداران چنین احساسی دارند، من هیچ یک از آنها را برای به اشتراک گذاشتن نظرات صادقانه خود سرزنش نمی کنم. اگرچه ما نمیتوانیم به صورت جداگانه به همه این نگرانیها پاسخ دهیم، ابتدا میخواهم به شما اطمینان دهم که گوش میدهیم. ما به این بازخورد توجه می کنیم و آن را جدی می گیریم.
شایان ذکر است که کونامی تنها 11 درصد از پاسخ ها را به عنوان منفی طبقه بندی کرده است. اما عبارتی مانند «متال گیر مرده است و تو آن را کشت» نشان می دهد که چرا برخی از طرفداران قدیمی سریال نسبت به احیای این سریال توسط کونامی تردید دارند.