به گفته یک تحلیلگر صنعت بازی های ویدئویی، عنوان اکشن ماجراجویی جهان باز Ghost of Tsushima برای ارائه سرگرمی نیازی به دقت تاریخی یا ایدئولوژی تحمیلی نداشت.
در مقاله ای، Kensaku Namera، تحلیلگر صنعت بازی های ویدیویی، توضیح می دهد که چه چیزی باعث موفقیت یک بازی در ژاپن می شود و این شامل رعایت کامل دقت تاریخی نمی شود. به گفته او، Ghost of Tsushima نمونه ای درخشان از بازی های تاریخی است و اگرچه اغلب از نمایشی کاملاً مبتنی بر واقعیت فاصله می گیرد، اما در ژاپن با استقبال خوبی مواجه شده است.
Ghost of Tsushima رویدادهای تاریخی را برای اهداف سرگرمی به تصویر می کشد و با عناصر خاصی از دوره های مختلف مطابقت ندارد. با وجود برخی نادرستیهای تاریخی در بازی، به نظر میرسد طرفداران ژاپنی اهمیتی نمیدهند و این تحلیلگر معتقد است که این به دلیل عدم دقت در ظاهر است. به گفته وی، این نشان نمی دهد که توسعه دهندگان نادان هستند، بلکه آنها سرگرمی را در اولویت قرار می دهند.
وی در این خصوص اعلام کرد:
مهمترین دلیلی که Ghost of Tsushima در ژاپن بدون هیچ گونه احساس ناسازگاری پذیرفته شد این بود که تحمیل فرهنگ یا ایدئولوژی بسیار ظریف بود. استودیو ساکر پانچ در ساخت این بازی سعی کرده است با مشورت مورخان و با کمک سایر متخصصان، پایه و ساختار محکمی را برای یک بازی با استقبال خوب و همچنین فضایی مساعد برای سرگرمی فراهم کند.
نامرا به این نتیجه رسید که آنچه برای بازیها و رسانههای با موضوع تاریخ مهم است، صرفاً سازگاری با واقعیتهای تاریخی نیست. به گفته وی، مهم این است که درک عمیقی از فرهنگ و تاریخ وجود داشته باشد، هیچ ایدئولوژی تحمیلی وجود نداشته باشد و مهمتر از همه، ارزش سرگرمی در اولویت قرار گیرد.
Ghost of Tsushima هماکنون برای پلیاستیشن 5، پلیاستیشن 4 و رایانههای شخصی در دسترس است. دنباله این بازی با عنوان Ghost of Yotei مدتی پیش به صورت رسمی معرفی شد.