توسعه دهنده Citizen Sleeper می گوید که Game Pass راه نجات بسیاری از استودیوهای مستقل بوده است.
بدون شک سرویس Game Pass که هم اکنون بیش از 34 میلیون مشترک دارد، انتخاب مناسبی برای مصرف کنندگان است. اما حتی این سرویس اشتراک برای استودیوهای کوچکتری که عمدتاً روی عناوین مستقل تمرکز میکنند، چیزی جز یک موهبت نیست. به گفته یکی از توسعه دهندگان، این سرویس اغلب به تیم های مستقل کمک می کند تا سرپا بمانند.
بازی های مستقل اغلب قلب خدمات اشتراک در نظر گرفته می شوند. اگرچه مایکروسافت طیف گسترده ای از بازی های AAA را ارائه می دهد، اما بیشتر جذابیت این اشتراک از بازی های کوچکتر ناشی می شود.
به گفته مجله Edge، گرت دامیان مارتین، توسعه دهنده Citizen Sleeper، ادعا می کند که Game Pass برای نجات بسیاری از استودیوهای مستقل ضروری بوده است. او معتقد است که این سرویس اغلب به تیم ها توانایی ادامه ساخت بازی ها را می دهد.
سال 2024 تا کنون سال سختی برای صنعت بازی بوده است، اما Game Pass تأثیر مثبتی برای تیم های کوچکتر داشته است. سازنده ادعا می کند که بسیاری از مردم عموماً علاقه ای به بازی های مستقل ندارند. با این حال، بسیاری از مردم این بازی ها را صرفاً به این دلیل امتحان می کنند که در سرویس اشتراک در دسترس هستند. از آنجایی که بازیکنان می توانند بازی ها را بدون هزینه اضافی تجربه کنند، این توسعه دهندگان مستقل مستقیماً از این سرویس بهره مند می شوند.
این موضوع در مورد بازی Citizen Sleeper نیز صادق است و استقبال عمومی بازیکنان به لطف انتشار آن در Game Pass مثبت بوده است. نمونه خوب دیگر Vampire Survivors است که بسیار موفق بود. در همین حال، سازندگان بازی اکشن-روح Lies of P در گذشته از این سرویس تمجید کرده اند.
چندی پیش Diablo 4 بر روی Game Pass منتشر شد و طبق گزارش ها، مایکروسافت قصد دارد بازی های Call of Duty را در سال جاری روی این سرویس عرضه کند.