Cyberpunk 2077 در نهایت به یک بازی جنجالی تبدیل شد. کمپانی CD Projekt برای اولین بار در سال 2012 از این عنوان رونمایی کرد و در نهایت در سال 2020 با اثری پر از باگ و مشکلات فنی مواجه شدیم. با این حال، CDPR با به روز رسانی 2.0 و بسته توسعه Phantom Liberty توانسته است بخشی از آن تجربه وعده داده شده را ارائه دهد. در حال حاضر، تیم سازنده قصد دارد تا با ادامه بازی به گرافیک فوتورئالیستی دست یابد.
استودیو CDPR یک آگهی شغلی جدید منتشر کرده است که شامل استخدام یک هنرمند ارشد محیط زیست است. بخش توضیحات مشخص میکند که شخص مورد نظر به پروژه Orion (عاقبت Cyberpunk 2077) کمک میکند تا با استفاده از ابزارهای مختلف، گرافیکهای واقعی و سطح بالا را ارائه دهد.
این پیشنهاد شغلی مطابق با بحث های قبلی سازندگان درباره پیشنهاد تجربه ای است که ترکیبی از فیلم و بازی خواهد بود. به عبارت دیگر باید انتظار یک اثر بسیار سینمایی را داشته باشید.
از سوی دیگر، سازندگان Cyberpunk 2077 میخواهند در قسمت بعدی بیشتر به مسائل اجتماعی و فضایی دیستوپیایی بپردازند. در یکی از قسمتهای اخیر پادکست AnswerRed، کارگردان اصلی بازی Paweł Sasko توضیح داد که Cyberpunk 2077 چگونه توانسته فراتر از نظرات اجتماعی خود عمل کند. وی به عنوان نمونه از بحران بی خانمان ها یاد کرد.
من می بینم که در برخی زمینه ها، مثلاً بحران بی خانمانی، به اندازه کافی از خط قرمز فراتر نرفته ایم. وقتی به گذشته نگاه می کنم، فکر می کنم به اندازه کافی دور نرفته ایم. ما فکر میکردیم دنیای دیستوپیایی ایجاد کردهایم، اما فقط سطح آن را خراشیدیم.
پل ساسکو
همانطور که می دانید، دنباله Cyberpunk 2077 توسط استودیوی آمریکای شمالی CD Projekt (بوستون) در حال توسعه است که کمک می کند تا دنیای محصول نهایی بیشتر شبیه به مناطق آمریکا باشد. ساسکو در این مورد گفت:
من معتقدم سایبرپانک یک داستان آمریکایی را روایت می کند. این حال و هوای پانک دارد و توسط یک آمریکایی نوشته شده است، بنابراین انجام آن در آمریکا طبیعی است.
دنباله ای از Cyberpunk 2077 با نام Project Orion در حال حاضر توسط شعبه بوستون CD Projekt در حال توسعه است، اما انتظار ندارید به این زودی منتشر شود. در حال حاضر CD Projemt بر روی The Witcher بعدی متمرکز شده است و توسعه بازی حتی برای مدت طولانی شروع نشده است.