پس از موفقیت در بازسازی نسخه های دوم، سوم و چهارم سری Resident Evil، کپکام قصد خود برای ادامه این روند را تایید کرد.
یاسوهیرو آنپو، کارگردان Resident Evil 4 Remake، در جریان جوایز PlayStation Partner در ژاپن گفت که این شرکت در زمان مناسب بازسازی بعدی Resident Evil خود را معرفی خواهد کرد. وقتی از او پرسیده شد که آیا کپکام میخواهد به ساخت نسخههای بازسازی شده Resident Evil ادامه دهد؟ جواب داد :
بله، تا به حال سه بازسازی منتشر کرده ایم و همه آنها با استقبال خوبی مواجه شده اند. از آنجایی که این عناوین به مخاطبان امروزی اجازه می دهد تا محصولات قدیمی را تجربه کنند، به عنوان یک عاشق بازی های قدیمی، از انجام این کار بسیار خوشحالم و می خواهیم کارهای بیشتری انجام دهیم. عناوینی که در آینده بازسازی می کنیم، چیزی است که می خواهیم در آینده درباره آن صحبت کنیم، پس با ما همراه باشید.
با انتشار نسخه های بازسازی شده نسخه های دوم، سوم و چهارم سری Resident Evil، این فکر به ذهن خطور می کند که کپکام کدام بازی بعدی را انتخاب کند. طرفداران مدت هاست که خواستار بازسازی عنوان کلاسیک سگا دریم کست، Resident Evil Code: Veronica بودند که اولین بار در سال 2000 منتشر شد.
در حالی که بازی برای ایکس باکس 360 و پلی استیشن 3 ریمستر شده بود و از طریق سازگاری به عقب در دسترس بازیکنان رایانه های شخصی قرار گرفت، نسخه بازسازی شده جدید موج جدیدی از بازیکنان را در پلی استیشن 5، ایکس باکس سری X/S و رایانه شخصی جذب خواهد کرد. گزینه های جایگزین عبارتند از نسخه های اصلی Resident Evil و Resident Evil 0 یا Resident Evil 5.
آنپو ادامه داد:
هنگام توسعه یک بازی جدید، هیچ راهی برای دانستن اینکه کدام ویژگی یا عنصر مورد استقبال بازیکنان قرار می گیرد، وجود ندارد، که کار را دشوار می کند. در مورد بازسازی، بازیکنانی هستند که نسخه اصلی را بازی کردند و به نظر من می توان آن را یک مزیت دانست.
ما از کاربرانی که نظرات خود را با ما به اشتراک می گذارند بسیار سپاسگزاریم. این به ما اجازه می دهد تا با در نظر گرفتن خواسته های بازیکنان پیشرفت کنیم. مثلاً، اگر بازیکنان چنین احساسی داشته باشند، شاید بتوانیم به بازی این حس را بدهیم. فکر میکنم این یکی از دلایلی است که از بازسازیهای ما استقبال خوبی شده است.
در همان رویداد، یوشیاکی هیرابایاشی، تهیه کننده Resident Evil 4 Remake، گفت که بازسازی عناوین Resident Evil با موتور RE کپکام مزایایی دارد. این نشان می دهد که Capcom قصد دارد از موتور خود برای پروژه های آینده استفاده کند. هیرابایاشی گفت:
ما از موتور RE در چندین عنوان خود استفاده می کنیم و به اشتراک گذاری اطلاعات (بین تیم ها) کمک زیادی به سرعت بخشیدن به توسعه کرده است.
بازسازی Resident Evil 3 در آوریل 2020 و نسخه بازسازی شده Resident Evil 2 در ژانویه 2019 منتشر شد. طرفداران ممکن است مجبور نباشند مدت زیادی منتظر باشند تا Capcom نسخه بازسازی شده بعدی Resident Evil را معرفی کند.
نظرت راجع به آن چیست؟