توسعه دهندگان Diablo 4 اعتراف می کنند که تعادل بازی همانطور که انتظار می رفت نبود. حتی در سخت ترین درجات ، بازیکنان تقریباً دو برابر سریعتر از فصل های گذشته سطح خود را بهبود می بخشند ، این نشان می دهد که چالش ها به اندازه کافی دشوار نیستند و تجربه کلی بازی بسیار آسان است.

در طول فصل بعد ، Diablo 4 با یک روند تبلیغ کندتر روبرو خواهد شد و چالش ها بسیار دشوارتر از فصل جاری خواهد بود ، با تمرکز بر گسترش کشتی نفرت. در آخرین نمایش تیراندازی زنده از Blizzard Camp ، کالین فینر ، سازنده تیم Diablo 4 ، تأکید کرد که بازیکنان خیلی سریع محتوای بازی را پشت سر می گذارند و به سطح 2 می رسند و موقعیت پاراگون خود را با کمترین چالش به دست می آورند. این خیلی سریع منجر به محتوای بازی برای بسیاری از بازیکنان شد و این روند مطابق با اهداف تیم توسعه نبود.
در فصل 2 ، بازیکنان خواهند دید که سرعت پیشرفت در 5 سطح اول برای شخصیت های جدید کند خواهد شد و پیدا کردن غارت نادر مانند اشیاء افسانه ای ، بسیار دشوارتر خواهد بود. سازندگان تأکید کردند که “تعداد زیادی” بازیکنان در مدت زمان بسیار کوتاهی قادر به رسیدن به بالاترین سطح بودند و این نشانگر نوعی عدم تعادل است. بلیزارد گفت:
ما واقعاً می خواهیم 2 ٪ از بازیکنان به بالاترین سطح سختی برسند.
در حال حاضر ، حدود 2 ٪ از بازیکنان در کشتی فصل نفرت به بالاترین سطح دشواری رسیده اند. برای مقابله با آن ، بلیزارد در فصل جدید باس جدیدی را با چالش های بیشتری ارائه می دهد و از قابلیت های باس فعلی به حداکثر می رسد تا تجربه ای دشوارتر و جذاب تر را برای بازیکنان ارائه دهد.