STEAM علیرغم رقبایی مانند آمازون ، بازی های حماسی ، GOG و Xbox ، سالها در بازار رایانه های شخصی قرار دارد.

در یک پست جدید در شبکه اجتماعی LinkedIn ، معاون سابق رئیس جمهور آمازون نخست آمازون ، ایتن ایوانز ، این شرکت را با Steam به بازار عرضه کرد. به گفته وی ، نبرد از حدود پنج سال پیش آغاز شد و تاکنون فقط شکست داشته است.
وی در این پست فاش کرد:
ما چندین بار در نبرد با سکوی بخار شکست خورده ایم. ما 5 برابر بزرگتر از آنها بودیم و تقریباً همه چیز را امتحان کردیم ، اما در پایان ، نمی توانستیم چیزی غیر از شکست خود داشته باشیم.
در 5 سال گذشته ، حتی قبل از اینکه معاون مدیر گروه بازی های آمازون نباشم ، ما تلاش زیادی برای شکست دادن Steam انجام داده ایم ، اما هرگز نفهمیدیم که دلیل موفقیت Steam چیست.
اولین تلاش ما ورود به بازار بازی های آنلاین برای راهنمایی بازیکنان به فروشگاه ما بود. ما همچنین برای بزرگنمایی آن ، سرگرمی بازتابی (یک فروشگاه کوچک بازی) خریداری کردیم ، اما در هر کجا پیدا کرده ایم.
سپس پلت فرم Twitch Stream را خریداری کردیم ، سپس فروشگاه خودمان را تأسیس کردیم. ما فکر کردیم که چون بازیکنان از Twitch استفاده می کردند ، آنها نیز در فروشگاه ما خریداری می کردند. طولی نکشید که فهمیدیم اشتباه کرده ایم.
سرانجام ، ما تصمیم گرفتیم سرویس لونا را تأسیس کنیم. یک سرویس پخش ابر که به بازیکنان امکان می دهد بالاترین کیفیت بازی های مورد علاقه خود را در دستگاه های کم مدیریت کنند. در همین زمان ، گوگل با پروژه Stadia همان برنامه را دنبال کرده بود. متأسفانه ، این دو سرویس شکست خوردند. در طی این پنج سال ، بخار که بسیار کوچکتر از ما بود ، انگیزه بازار را داشت.
اوانز سرانجام دلایل موفقیت Steam را توصیف کرد:
خطای ما این بود که ما علت عمیقی که بازیکنان از بخار استفاده می کردند ، نمی دانستیم. بخار نه تنها یک فروشگاه بلکه یک شبکه اجتماعی ، لیست پخش و ویترین غنائم ، همه در یک بسته کامل است.
آنچه از سخنان اوانز گرفته می شود این است که شرکت دیگری حداقل به زودی پادشاهی بخار را تهدید نمی کند. چند وقت پیش ، کاربران پس از مرگ احتمالی مدیرعامل ، نگرانی خود را در مورد آینده Valve و استراتژی های آن ابراز کرده بودند.