لیک به ما می گوید که این وقفه فقط برنامه های بازگشت آلن ویک را بزرگتر کرده است. سام لیک ادامه داد:
رویای خود را زمانی زنده نگه می دارید که مدام آن را می بینید و تلاش دائمی می کنید تا آن را تازه و هیجان انگیز نگه دارید. با گذشت سالها، رویای Alan Wake 2 جاه طلبانه و منحصر به فردتر شده است. پروژه ای مانند Alan Wake 2 یک کار بسیار پیچیده است. این بزرگترین پروژه ما تاکنون است و چیزهای مختلف زیادی باید کنار هم جمع شوند.
در یک مصاحبه جدید، لیک در مورد روند توسعه Alan Wake 2 صحبت می کند:
احساس می کنم هیچ وقت آلن ویک را فراموش نکردم. همیشه قصد قوی برای بازگشت به آنجا وجود داشت. ما داستان ها و شخصیت های بیشتری برای گفتن داریم.
لیک می گوید داستان آلن ویک در طول سال ها تکامل یافته است، حتی زمانی که Remedy همچنان به ساخت بازی های جدید با مفاهیم مختلف ادامه می دهد. بازیهایی مانند Quantum Break به شکلگیری این ایده کمک کردند که همه بازیهای Remedy بخشی از یک جهان واحد هستند و DLC AWE کنترل آن را به سطح یک کراس اوور کامل رساند. لیک می گوید که بعد از کنترل بالاخره همه چیز سر جای خودش قرار گرفت.
Alan Wake 2 بالاخره پس از چندین سال تایید شد. سم لیک مدتهاست که ایده انجام این کار را در ذهن خود پرورش داده است. حالا زمزمه های مثبت زیادی در مورد بازی شنیده می شود.