یکی از توسعه دهندگان The Witcher 3 ادعا می کند که CD Projekt Red 90٪ آنها را رد کرده است تا بهترین ایده ها را برای ماموریت های آن بازی انتخاب کند.
Witcher 3 برخی از بهترین ماموریت ها را در بازی های RPG مدرن ارائه می دهد. عمدتاً به این دلیل که CD Projekt Red عموماً 90٪ ایده هایی را که ارائه می دهد رد می کند. در همین حال، یکی از توسعه دهندگان عنوان مذکور، طراحان را تشویق می کند تا برای انتخاب بهترین ایده، تمام ایده های خود را ارسال کنند.
چنین تلاش هایی این بازی را به یکی از بهترین عناوین نقش آفرینی تبدیل کرده است. به گفته سی دی پراجکت رد، دلیل اصلی کیفیت بالای ماموریت های بازی، دقت و وسواس در انتخاب ایده ها بوده است.
پاول ساسکو، طراح اصلی ماموریت های Cyberpunk 2077 که روی بازی The Witcher 3 نیز کار کرده است، در مصاحبه ای جدید با PCGamer دلیل کیفیت بالای ماموریت های The Witcher 3 را توضیح داده است.
وی در این باره گفت:
یک طراح خوب میزان پذیرش ایده های خود را بین 5 تا 10 درصد می بیند.
او معتقد است که طراحانی با نرخ پذیرش ایده 10 درصد بهترین افرادی هستند که یک تیم دارد. با این حال، حتی این طراحان در نهایت اکثر طرح های آنها رد می شوند. ساسکو تاکید کرد که ایده پشت این رویکرد تشویق طراحان برای ارائه تمام ایده های خود است. در نهایت ایده ها فیلتر می شوند و تنها بهترین ها در بازی ظاهر می شوند.
اگرچه این تکنیک ساده به نظر می رسد، اما تا کنون ثابت کرده است که برای پروژه های سی دی بسیار موثر است. پل ساسکو میگوید که حتی بهترین طراحان هم ایدههای بدی دارند، بنابراین رد شدن طرحش به یک طراح بیاحترامی نیست.
طراح اصلی ماموریت Cyberpunk 2077 سپس توضیح داد که او اغلب فهرستی از ژانرها و همچنین مضامین طرح های نمونه را در اختیار طراحان قرار می دهد. سپس طراحان 5 تا 20 طرح در روز روی آن می نویسند و به توسعه دهنده ایده خوبی در مورد انتخاب می دهند.