گزارش جدیدی آمار تکان دهنده بازی های موبایلی را فاش کرده است. بر اساس این گزارش، 83 درصد از این بازیها سه سال پس از انتشار با شکست مواجه میشوند و 46 درصد از آنها در طول مراحل توسعه لغو میشوند.
یکی دیگر از جزئیات جالب گزارش ذکر شده این است که اکثر عناوین موبایلی در 12 ماه اول انتشار به اوج درآمد خود می رسند. این میزان برای بازی های موبایل در سال اول 76 درصد و در سال دوم عرضه به 4 درصد کاهش می یابد.
این گزارش بر اساس مصاحبه با 500 بازیساز از بریتانیا و ایالات متحده تهیه شده است و توسط Atomik Research برای Good Games Don’t Die از SuperScale تهیه شده و با همکاری وبسایت GamesIndustry.biz به اشتراک گذاشته شده است.
این گزارش همچنین نشان میدهد که در حالی که بیش از نیمی از توسعهدهندگان از داراییهای مبتنی بر خدمات در بازیهای خود استفاده میکنند، ۳۸ درصد محتوا یا بهروزرسانیهای منظم را منتشر نمیکنند و کمتر از نیمی از آنها بهروزرسانیهای ماهانه بازیهای خود را منتشر میکنند که نتیجه آن تنها ۵ درصد بازیها است. دریافت به روز رسانی ماهانه پشتیبانی پس از 7 سال انتشار.
با وجود میزان شکست عناوین جدید، ۷۸ درصد توسعه دهندگان ترجیح می دهند روی این بازی ها کار کنند. با این حال، بیش از یک سوم از پاسخ دهندگان گفتند که عدم اطمینان در صنعت بازی آنها را از توسعه بازی های جدید باز می دارد و 30 درصد معتقدند که بازار فعلی برای موفقیت بسیار دشوار است.
طبق گفته SuperScale، دو سوم استودیوها مجبور به اخراج کارکنان، کاهش یا کاهش بودجه شده اند و 29 درصد از توسعه دهندگان بودجه جذب کاربر (UA) خود را کاهش داده اند.
ایوان ترانچیک، مدیرعامل و موسس SuperScale، گفت:
بسیاری از توسعهدهندگان بازیهای موبایل در مواجهه با چالشهایی مانند ATT، رقابت قوی در بازار بالغ موبایل و شرایط کلان اقتصادی مانند تورم بالا، در تلاش هستند تا سودآور باقی بمانند.
یافتههای کاغذ سفید Good Games Don’t Die به عنوان زنگ خطری برای صنعت بازیهای ویدیویی با دادههای عملی عمل میکند و به توسعهدهندگان و ناشران درباره نحوه به حداکثر رساندن درآمد از مجموعه بازیهای جدید و قدیمی خود اطلاع میدهد.
جذب کاربر (UA) در بازی های موبایل شامل فرآیند جذب کاربران جدید و وادار کردن آنها به دانلود یک بازی یا برنامه است. UA می تواند از طریق تبلیغات پولی یا ارگانیک انجام شود که مزایای آن بسته به عواملی مانند سن بازی، دسته بندی بازی و غیره می تواند متفاوت باشد.
منبع: Gamesindustry.biz