نتایج نظرسنجی نشان میدهد که اکثر بازیسازان نگران پایداری عناوین سرویسمحور هستند و دو دلیل اصلی از دست دادن علاقه بازیکنان و رقابت در بازار است.
محبوبیت بازی های مبتنی بر سرویس در سال های اخیر افزایش یافته است و سودآوری آنها در مقایسه با عناوین تک نفره ناشران مانند برادران وارنر، EA و پلی استیشن را بر آن داشته تا از این مدل پیروی کنند. با این حال، طبق یک نظرسنجی جدید، تعداد زیادی از توسعه دهندگان نگران پایداری سبک هستند.
این نظرسنجی که توسط GDC انجام شد، از 600 توسعهدهنده در مورد جنبههای مختلف عناوین سرویسمحور، از جمله مدلهای کسبوکار و کسب درآمد سؤال شد. در این نظرسنجی مشخص شد که 39 درصد از توسعه دهندگان نگران پایداری و 31 درصد دیگر در این زمینه ابراز نگرانی کرده اند. به طور کلی، تنها 30 درصد از توسعه دهندگان هیچ نگرانی در مورد عناوین سرویس گرا نداشتند.
این نظرسنجی نشان می دهد که دو دلیل اصلی این نگرانی از دست دادن علاقه بازیکنان و رقابت است. این امر حفظ یک بازی سرویس گرا را پس از موفقیت اولیه دشوارتر می کند. اثری مانند Palworld که اگرچه اساساً یک بازی سرویس گرا نیست، اما می توان آن را نمونه خوبی دانست. با وجود شروع خوب، اکنون اکثر بازیکنان خود را از دست داده است.
بنابراین، بقا در بازار مستلزم نوآوری از سوی توسعه دهندگان است. شاید راههای جدیدی برای حفظ بازیکنان یا کسب درآمد میتواند راهحلهای بالقوه باشد. عنوانی مانند Helldivers 2 یک مثال عالی از این موضوع است که نشان می دهد رویکرد درست اغلب بهترین است. با این حال، نگرانیهای توسعهدهندگان کاملاً منطقی است، زیرا شکست بازیهایی مانند Suicide Squad نشان میدهد که چگونه یک گام اشتباه میتواند به پایان جاهطلبیهای هر کار سرویسمحور منجر شود.