بازسازی Silent Hill 2 متعلق به Bloober دارای جزئیات خیره کننده از ابتدا تا انتها است. این جزئیات در کنار هم به تعمیق بازی و افزایش حس غوطه وری آن کمک می کند. امروز قصد داریم تمام جزئیات شگفت انگیز بازی Silent Hill 2 Remake را بررسی کنیم.
قبل از شروع، به خاطر داشته باشید که چندین بخش مهم از Silent Hill 2 در زیر فاش خواهد شد.
صندلی عقب ماشین جیمز
یکی از نکات مهم داستان بازی این است که مری برخلاف ادعای جیمز، سه سال پیش بر اثر بیماری نمرد، بلکه کمی قبل از «ورود به سایلنت هیل» توسط خود جیمز کشته شد. جیمز به دلیل وضعیت روانی پریشان این سوال را فراموش کرد. در همان ابتدای بازی بدن مری در صندلی عقب ماشین جیمز پوشانده شده است و می توانید با استفاده از فیلتر مخصوصا در قسمت New Game + از این موضوع مطمئن شوید.
جیمز از خواندن کلمه “گناه” خودداری می کند.
جیمز نتوانست با قتل همسرش کنار بیاید تا جایی که برای فرار از حقیقت داستانی کاملا متفاوت خلق کرد. این مشکل در تار و پود روایی بازی قابل مشاهده است و تا ریزترین جزئیات مورد توجه ویژه قرار می گیرد. به عنوان مثال، در یک نقطه از داستان، با بروشوری با موضوع “آگاهی سلامت روان” مواجه می شوید. کلمه “سین” به وضوح در جزوه قابل مشاهده است، اما وقتی دکمه را فشار دهید تا متن به تنهایی آشکار شود، دیگر کلمه گناه را نمی بینید، به این معنی که جیمز از خواندن آن امتناع می کند.
تابلوی خوش آمدگویی هتل لیک ویو
مخاطبان بازی را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد: دسته اول کسانی هستند که برای اولین بار با بازسازی Silent Hill 2 این سری را کشف می کنند و دسته دوم نیز بخش قابل توجهی از طرفداران نسخه کلاسیک بازی هستند ، که بسیاری از عناصر پروژه بازسازی، تخم مرغ عید پاک هستند. به عنوان مثال تابلوی خوش آمدگویی هتل لیک ویو در نسخه کلاسیک با عبارت “Welcome” تزئین شده است و در نسخه بازسازی شده این کلمه با “Welcome again” جایگزین شده است.
حقیقت را درک کنید
موجودات وحشتناک این اثر کلاسیک نه تنها به دلایل بصری، بلکه به دلایل روایی نیز در صنعت بازی های ویدیویی نمادین شده اند. در اواخر بازی مشخص شد که موجوداتی که در سطح شهر پراکنده شده اند نشان دهنده آسیب ها، دردها و مشکلات مختلفی هستند که مردم با آن مواجه بودند. به عنوان مثال، سر هرم معروف در واقع توصیفی از این بود که چگونه جیمز ناخودآگاه خود را برای کشتن مری مجازات کرد. با این حال، هنگامی که جیمز متوجه این موضوع شود، نابود کردن موجودات بازی بسیار آسان تر است، که نمونه ای مثال زدنی از ادغام گیم پلی و داستان سرایی باقی می ماند.
واکنش جیمز
جیمز که با لنز قرمز به دوربین نگاه میکند، بخشی از گیمپلی بازی است که به سرعت به آن عادت میکنید، البته وقتی جیمز آنچه را که برای مری اتفاق افتاده بپذیرد، همه چیز تغییر میکند. وقتی با حقیقت روبهرو میشود، از ملاقات با نگاه شما در این قسمت امتناع میکند.
چاپ انگشتر جیمز
یکی دیگر از جزئیاتی که در بیشتر قسمت های بازی با آن مواجه شدید، رد انگشت جیمز است. در واقع جیمز انگشتر خود را به تازگی درآورده است که زمان دقیق مرگ مری را نشان می دهد.
ناخن های آنجلا
آنجلا (و دنیای او در Silent Hill 2) یکی دیگر از شخصیتهای نمادین این مجموعه است که داستان بسیار دردناکش عناصر زیادی را به روایت و هسته بازی اضافه کرده است. به عنوان مثال، اگر روی دست های او تمرکز کنید، به وضوح متوجه خواهید شد که ناخن هایش را می جود.
ناخن های جیمز
ناخن های جیمز اغلب در طول بازی قابل مشاهده هستند. اگر دقت کنید متوجه می شوید که به مرور زمان کثیف می شوند.
لباس جیمز
پاشیدن خون روی یک شخصیت چیزی است که ما در بازیهای ویدیویی زیاد دیدهایم، اما در Silent Hill 2 Remake به شکلی متفاوت ارائه شد. به جای تسلیم شدن به هیچ چیز، خون روی لباس جیمز به وضوح تیره می شود و با گذشت زمان خشک می شود و لباس های او کنده می شود.
جیمز روز به روز خسته تر می شود
فقط ناخن ها و لباس های جیمز نیستند که در طول مسیر کثیف یا پوسته می شوند. با گذشت زمان، می توانید تأثیر سایلنت هیل بر روان جیمز را از چهره او تشخیص دهید. جیمز با چشمهای متورم، کبودیهای کوچک و خستگی روی صورتش، در پایان مسابقه گیجتر به نظر میرسید.
جلوه بصری گوشه های تصویر
کاربر PresidentWeevil در Reddit با نکته عجیبی در رابطه با بازسازی Silent Hill 2 مواجه شد، اگرچه در اکثر بازیها میتوان چنین جزئیاتی را با انحراف رنگی اشتباه گرفت، Silent Hill 2 بسیار آگاهانه از این تکنیک استفاده میکند. در بازسازی، زمانی که چیزی تار یا در لبه صفحه نمایش است، تصویر عمداً با انحراف رنگی مخدوش می شود تا حال و هوای نسخه کلاسیک را القا کند.
نور به صورت ماریا می تابد
این اولین بار نیست که چنین چیزی را در عناوین مختلف بازی می بینیم، اما چنین نکات ظریفی همیشه مورد استقبال قرار می گیرد. وقتی با ماریا هستید، اگر چراغ قوه روی صورتش بتابد، او با دست چشمانش را می پوشاند. این ویژگی در القای احساس طبیعی بودن تاثیر بسزایی خواهد داشت.
ماریا سعی می کند حواس جیمز را پرت کند
مسلماً عنصر اصلی Silent Hill 2 درگیری داخلی جیمز است. تضاد بین بخشی از او که میخواهد حقیقت را بداند و بخشی که ماریا نماینده آن است در تمام جزئیات بازی ریشه دوانده است. پارک و به طور غریزی می داند که در آنجا با حقیقت روبرو خواهد شد. با این حال، ماریا سعی می کند حواس او را پرت کند.
شکل کشیده و اسیدی
انتخاب Lying Figures به عنوان اولین دشمنان بازی یک انتخاب عالی است، زیرا کیفیت بصری بازسازی و توجه دقیق به جزئیات از همان ابتدا مشهود است. صفرا و اسیدی که این موجودات دفع می کنند روی زمین جمع می شوند و حالت فیزیکی خاصی دارند. علاوه بر این، بدن آنها طوری طراحی شده است که با هر ضربه بدتر می شود.
کنترلر نور DualSense
توسعه دهندگان اغلب قادر به تشخیص و استفاده صحیح از قابلیت های کنترلر DualSense نیستند. در حالی که Silent Hill 2 بهترین مثال برای استفاده از تمام ویژگی های کنترلر ذکر شده در بالا نیست، اما از نور LED خود استفاده می کند. اگر قصد دارید رابط کاربری نوار سلامت جیمز را غیرفعال کنید و راحتتر در بازی غوطهور شوید، میتوانید تنها به نور LED کنترلر DualSense اعتماد کنید.