اگرچه تأثیر NIER: Automata در صنعت بازی کمی دست کم گرفته شده است ، اما باید توجه داشت که این بازی نه تنها قوی ترین نسخه حق رای دادن بود ، بلکه برای Square Enix نیز به یک موفقیت تجاری تبدیل شده است. با این حال ، شاو یوشیدا ، بازیکن سابق پلی استیشن ، شامل تأثیر بازی است و اخیراً اعلام کرده است که Deny: Automata دیدگاه جهانی صنعت بازی ژاپن را تغییر داده است.

شاو یوشیدا به تازگی در مصاحبه ای با AV Watch توضیح داده است که Nier: Automata بازیکنان ژاپنی را متقاعد کرده است که محصولات خود را فقط برای جذب عموم غربی توسعه ندهند:
من فکر می کنم یوکو تارو بدون فکر کردن به فروش بازی در خارج از کشور انجام داد. مشخص شد که تولید کنندگان ژاپنی “محصولات ژاپنی” را تولید کرده و محصولات را در خارج از کشور فروخته اند.
یوشیدا حتی فکر می کند که تأثیر بازی در صنعت بازی ژاپن به حدی عظیم بود که اکنون تقویم می تواند به “قبل و بعد از انکار” تقسیم شود.
