شاو یوشیدا ادعا می کند که موفقیت جهانی توسعه دهندگان ژاپنی به این دلیل است که آنها به فرهنگ مادری خود وفادار هستند و سعی نمی کنند طبق استانداردهای غربی بازی های خود را تولید کنند.

بسیاری از استودیوهای ژاپنی در سالهای اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافته اند و بازی های انجام شده در ژاپن در سراسر جهان بسیار محبوب هستند. رهبر پیشین پلی استیشن دلیل وفاداری به فرهنگ بومی را در نظر می گیرد. او گفت.
بازی های ژاپنی موفق می شوند زیرا فقط مردم می توانند آنها را عمیقاً از فرهنگ ژاپنی بسازند و در خود ژاپن زندگی کنند.

جوشیدا در مصاحبه ای با پلی استیشن در داخل ، گفت كه صنعت بازی ژاپن وقتی وفادار به آنچه متمایز است ، نجات یافته و هویت فرهنگی خود را در جهان نشان داده است. او فکر می کند که راز موفقیت بازی های ژاپنی این است که توسعه دهندگان برای ساخت بازی هایی آمده اند که فقط توسط ژاپنی ها در ژاپن ساخته می شوند.
صنعت بازی ژاپن در طول PS3 به شدت سقوط کرد ، زیرا بسیاری از تولید کنندگان ژاپنی روندهای غربی را دنبال کرده اند. اما در سال ششم ، با انتشار انکار: Automata ، تغییر کرد. این بازی اکشن نقش بازی توسط بازیکنان بسیار مورد استقبال قرار گرفت. از آن زمان ، ارتقاء فرهنگ بومی به رویکرد اصلی توسعه دهندگان ژاپنی تبدیل شده است. یوشیدا همچنین گفت که هیچ استودیویی در کپی کردن آثار دیگر موفق نخواهد شد.
