در پادکست اخیر، گلن شوفیلد، توسعهدهنده سابق بازیهای Visceral درباره رد پیشنهاد او برای ساخت Dead Space 4 توسط EA صحبت کرد.
اسکوفیلد به همراه دیگر اعضای کلیدی تیم که بر روی قسمت اول این مجموعه کار کردند، از جمله کریستوفر استون و برت رابینز، اعلام کردند که مدیران EA تلاش آنها برای ساخت آن را رد کرده اند.
کریستوفر استون توضیح داد که چگونه پسرش از او خواسته تا روی نسخه جدیدی از سریال کار کند و اسکافیلد فاش کرد که آنها در واقع سعی کردهاند ایدهای برای Dead Space 4 ارائه کنند.
شوفیلد در پاسخ به تعجب مجری پادکست ادامه داد:
ما در مورد امسال صحبت می کنیم. خوب ما خیلی دور نشدیم فقط گفتند ما الان علاقه ای نداریم و قدر شما را می دانیم و …. ما می دانستیم با چه کسی صحبت کنیم، بنابراین بیشتر از این پیش نرفتیم و به نظر آنها احترام گذاشتیم.
کریستوفر استون همچنین تاکید کرد که ناشران حاضر به ریسک نیستند. به گفته وی، تیم آنها همیشه آماده کار روی پروژه در صورت ایجاد فرصت هستند:
صنعت در حال حاضر در وضعیت عجیبی قرار دارد و مردم در مورد ریسک کردن در پروژه های جدید بسیار محتاط هستند. پس باید این را بفهمیم. چه کسی می داند، شاید یک روز … فکر می کنم همه ما دوست داریم این کار را انجام دهیم.
جالب است بدانید که گلن اسکوفیلد مدیرعامل و بنیانگذار استودیو Striking Distance است، استودیوی سازنده The Callisto Protocol که همه آن را دنباله معنوی Dead Space می دانند. با این حال، به نظر می رسد که EA علاقه ای به همکاری با یک استودیوی شخص ثالث برای ایجاد نسخه جدیدی از Dead Space ندارد.
علاوه بر این، Motive Studio، یکی از زیرمجموعههای EA، مسئولیت بازسازی اولین نسخه از Dead Space را بر عهده داشت. بنابراین می توان حدس زد که هر پروژه احتمالی مرتبط با این سری از جمله نسخه چهارم به احتمال زیاد به این استودیو سپرده شود.