بر اساس داده ها و گزارش های منتشر شده، نسخه iOS بازی Resident Evil 2 Remake پس از گذشت بیش از یک ماه از انتشار موفق به فروش 10000 نسخه ای نشد. اگرچه این بازی در ابتدا به صورت رایگان منتشر شد، اما کاربران مجبور بودند برای باز کردن قفل نسخه کامل بازی، از طریق خریدهای درون برنامه ای پول پرداخت کنند.
در ماه اول عرضه، قیمت نسخه کامل بازی تنها 10 دلار بود و کپکام توانست حدود 95 هزار دلار از آن درآمد کسب کند. این اعداد نشان می دهد که تنها 9500 کاربر نسخه کامل را خریداری کرده اند. از 9 ژانویه 2025 (20 دسامبر 1403)، قیمت نسخه کامل به 40 دلار افزایش یافت. اما از آن زمان تاکنون تنها 175 خرید انجام شده است که معادل 7000 دلار درآمد اضافی است.
مسائل و چالش های اصلی
اولین چالش این نسخه قیمت بالای آن نسبت به سایر بازی های موبایل است. بازی های AAA عموماً قیمت های بالاتری نسبت به معمول برای موبایل دارند. این امر باعث می شود که بسیاری از کاربران به جای خرید نسخه های کنسول یا رایانه شخصی آن ها را ارتقا دهند.
دومین مورد، دستگاه های محدودی است که بازی ها را روی آن ها بازی می کنند (AAA) به سخت افزار قدرتمند نیاز دارند. تعداد کمی از کاربران iOS دستگاه های مورد نیاز برای اجرای روان این بازی ها را دارند. مسئله مهم بعدی محدودیت های تجربه کاربر تلفن همراه است. بسیاری از کاربران موبایل به دنبال تجربههایی با کنترلهای سادهتر و گیمپلی کوتاهتر نسبت به اکثر بازیهای مستقل یا عناوین رایگان هستند.
این عملکرد ضعیف به Resident Evil 2 Remake محدود نمی شود. عناوین دیگری مانند Resident Evil 7، Resident Evil Village، Death Stranding و Assassin's Creed Mirage نیز در iOS عملکرد مشابهی داشتند. به عنوان مثال، Resident Evil 7 در دو هفته اول تنها 2000 دستگاه به قیمت 20 دلار فروخت. آمارهای مشابه برای سایر بازی های AAA نشان می دهد که کاربران iOS با استقبال خوبی مواجه نشده اند.
پس از انتشار این خبر، آندری زوبوف، مدیر محتوای Appmagic، اعتراف کرد که چشم انداز بازی کنسول در دستگاه های اپل نگران کننده است. او توضیح داد:
با نگاهی به بازیهای محبوب موبایل، میبینیم که بسیاری از آنها عناوین مستقل هستند. این بازی ها به طور کلی کنترل های ساده تری دارند، سبک هنری منحصر به فرد را به گرافیک پیشرفته ترجیح می دهند و برای مدت زمان کوتاه طراحی شده اند. این ویژگی ها معمولاً مشخصه بازی های رایگان موبایل موفق هستند.
Zubov همچنین اشاره کرد که مخاطبان بازیهای گرانتر در iOS به احتمال زیاد در حال حاضر یک کنسول مدرن دارند که قادر به اجرای آن بازیها است.