در سالهای اخیر، بحثهای زیادی در صنعت بازی پیرامون مسائل مربوط به تنوع، ارزش ویژه و گنجاندن (DEI) وجود داشته است. بسیاری از بازیهایی که به دلیل استفاده از این قوانین و عناصر به اصطلاح Woke مورد انتقاد قرار میگیرند، مانند Dragon Age: The Veilguard، نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و حتی برخی از آنها پس از انتشار به شدت شکست خوردند.
این روند نشان می دهد که تحمیل عمدی این عناصر عموماً مورد استقبال جامعه بازی قرار نمی گیرد. با این حال، به نظر می رسد استودیوی Remedy این بحث ها را کاملا نادیده گرفته است. همانطور که گزارش ها حاکی از آن است که پروژه اعلام نشده استودیو کاملاً بر روی عناصر DEI متمرکز خواهد بود.
تنوع، برابری و حواشی گنجاندن Alan Wake 2 باعث نگرانی در مورد بازی اعلام نشده Remedi شده است. به خصوص با توجه به همکاری نویسنده و فیلمنامه نویس شرکت Sweet Baby Inc.، Maxine Sofia Wolff که در این پروژه نقش دارد.
با توجه به اطلاعات موجود در وب سایت شخصی نویسنده، وی در حال حاضر مشغول کار بر روی این پروژه است و پیش از این نیز در مورد داستان Alan Wake 2 مشاوره ارائه کرده است. این شخص در بازی شکست خورده Suicide Squad نیز نقش نویسندگی اضافی ایفا کرده است.
با این حال، برخی استدلال می کنند که Alan Wake 2 رویکردی نسبتا محتاطانه به عناصر DEI در مقایسه با سایر شکست های صنعت مانند Concord و Dustborn داشت. در همین حال، یکی از کارمندان سابق Sweet Baby Inc ادعا کرد که این شرکت حتی در مواجهه با واکنشهای منفی، سیاستهای خود را کنار نخواهد گذاشت. صرف نظر از این که هنوز اطلاعات رسمی و دقیقی از این پروژه در دسترس نیست، بهتر است با تردید به این خبر نگاه کنید.