قرار بود Starfield بزرگترین نسل کنسول جدید Xbox باشد. متأسفانه ، با وجود تبلیغات و تبلیغات عمومی ، این عنوان همانطور که باید بدرخشد زیرا عمدتا بسیار عادی بود و مورد استقبال قرار نمی گرفت.

یک توسعه دهنده سابق بتسدا فاش کرد که Starfield به اندازه برخی از پروژه های استودیویی قبلی ، که محدود به خلاقیت بودند ، خوب نبود ، زیرا تیم توسعه بیشتر شده بود.
استارفیلد نتوانست توجه مثبت هواداران را به خود جلب کند زیرا بیشتر انتقادات ، با وجود تحریک عمومی که وجود داشته است ، این بازی را کسل کننده و بدون هیچ نوآوری می دانست.

توسعه دهنده سابق Purakipple ، PC Gamer ، در مصاحبه از تجربه استودیوی خود صحبت کرد. وی گفت که دوست دارد وقتی تیم کوچکتر بود ، در تجارت کار کند ، اما تیم وارد تیم شد ، او از آن استفاده کرد.
بسیاری از عناصر بزرگ Skyrim نتیجه آزادی انجام آنچه می خواستند بود ، اما عنوان استارفیلد نتیجه “طراحی لیست کنترل” و “طراحی کمیته” بود.
وی گفت که تغییر باعث شده بتسدا بسیار دشوارتر و انعطاف پذیر باشد و به همین دلیل آزادی خلاق توسعه دهندگان را به دست آورد. این مشکل در Skyrim یا Fallout 3 وجود نداشت زیرا به توسعه دهندگان اجازه آزمایش و خطر بیشتری داده شد.