خروجی 4K/60FPS با Path Tracing بدون DLSS 4 امکان پذیر نیست! این نشان میدهد که چگونه بازیهای جدید حتی کارتهای گرافیکی مانند RTX 5090 را به چالش میکشند و به طور فزایندهای بر فناوریهای ارتقاء مقیاس مانند Frame Generation تکیه میکنند.
RTX 5090 با 32 گیگابایت حافظه GDDR7 و هسته های پردازشی قدرتمند عرضه می شود که آن را به گزینه ای قدرتمند برای اجرای بازی ها با وضوح 4K تبدیل می کند. اما این کارت گرافیک قادر به اجرای Alan Wake 2 برای رسیدن به نرخ فریم 60 فریم بر ثانیه در وضوح 4K بدون DLSS نیست.
با سنگینتر شدن بازیها، حتی بهترین سختافزار ممکن است به راهحلهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای ارائه عملکرد بهتر نیاز داشته باشد.
برای حل این مشکلات، انویدیا DLSS 4 و فناوری Multi Frame Generation را طراحی کرد. این ویژگی برای هر فریم تا سه فریم اضافی تولید و ارائه می کند تا خروجی صافی داشته باشد. RTX 5090 با DLSS 4 به بازیها با رزولوشن 4K و 240 فریم در ثانیه و همچنین Ray Tracing کامل در عناوین پشتیبانیشده اجازه میدهد.
توجه به چالش ها در اینجا ضروری است. مشکلات نرخ فریم در رزولوشن 4K با نرخ تازه سازی بالای 240 هرتز و همچنین Path Tracing رخ می دهد. بنابراین این تنظیمات برای اکثر گیمرهای امروزی بسیار مفید و بیشتر از تنظیمات عادی هستند زیرا به اندازه گیری عملکرد بهتر کمک می کنند.
این کارتهای گرافیکی به گونهای طراحی شدهاند که از جدیدترین فناوریهای انویدیا مانند نسل بعدی Multi Frame بهره میبرند تا تجربههای بازی با کیفیت بالا را فراهم کنند.
اگر DLSS 4 بتواند تجربه ای روان و بهبودهای بصری ارائه دهد، روش دستیابی به نرخ فریم بالاتر، چه به طور طبیعی یا از طریق هوش مصنوعی بهبود یافته، برای اکثر افراد اهمیت کمتری خواهد داشت.