بر اساس آخرین برآورد مشترکین سونی که به عنوان بخشی از گزارش مالی سه ماهه اخیر آن منتشر شد، سرویس پلی استیشن پلاس نزدیک به دو میلیون مشترک را از دست داده است. این اولین سه ماهه کاملی است که شاهد عملکرد مدل جدید سرویس پلاس هستیم. همچنین برای سومین سه ماهه متوالی شاهد کاهش تعداد مشترکین پلی استیشن پلاس بودیم و ظاهراً این تمدید نتوانسته کمکی به وضعیت این سرویس کند.
سرویس پلی استیشن پلاس از زمان تعمیرات اساسی خود و راه اندازی سرویس های جدید در ماه ژوئن، نزدیک به دو میلیون مشترک را از دست داده است. سونی انتظار دارد این کاهش را در سه ماهه آینده جبران کند.
هفته گذشته سونی ادعا کرد که بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 پرفروش ترین هفته اول یک بازی Call of Duty را در فروشگاه پلی استیشن داشته است.
اخبار بازی مجله خبری ICTNN
با این حال، علیرغم کاهش تعداد مشترکان، درآمد سونی از طریق خدمات آنلاین، که شامل پلی استیشن پلاس و تبلیغات است، نسبت به سه ماهه قبل 10 درصد افزایش یافته است. این بدان معناست که مشترکین بیش از هر زمان دیگری برای بخش بازی های ویدیویی سونی پول خرج می کنند. از سوی دیگر می توان گفت که مدل های جدید و گران قیمت سرویس پلی استیشن پلاس موفق بوده اند.
تعداد کل مشترکین این سرویس در حال حاضر 45.4 میلیون نفر برآورد شده است. در حالی که در سه ماهه قبل این رقم حدود 47.3 میلیون نفر بود. تعداد کاربران فعال شبکه پلی استیشن نیز با کاهش مشابهی روبرو شد و از 104 میلیون نفر در سال گذشته به 102 میلیون نفر رسید. ظاهراً این کمترین تعداد کاربران فعال این سرویس از ابتدای سال 2020 است.
هنگامی که از مدیر مالی سونی، آقای هیروکی توتوکی، در مورد کاهش مشترکین پلی استیشن پلاس سوال شد، او دلیل آن را کاهش فروش بازی های شخص ثالث و کنسول پلی استیشن 4 و همچنین سایر افراد در حال جابجایی دانست. او انتظار دارد با انتشار بازیهای Call of Duty: Modern Warfare 2 و God of War Ragnarok، این تعداد در سهماهه آینده دوباره افزایش یابد.
تحریریه ICTNN شبکه خبری