در طول نمایشگاه Xbox، Obsidian Entertainment گیم پلی Avowed را فاش کرد، اما برخی از طرفداران از کیفیت گرافیک و طراحی هنری انتقاد کردند.
دلیل اصلی چنین انتقاداتی تریلر اثر است که دو سال پیش منتشر شد. در این ویدیو ما شاهد دنیای تاریکتر و رویکردی واقعگرایانه به جهت هنری بودیم، اما اکنون با تریلر جدید به نظر میرسد که خروجی بصری بیشتر شبیه The Outer Worlds است و همانطور که تیزر فاش شد، دنیای بازی بسیار رنگارنگتر است. اما در انجمنی به نام RPG Codex یکی از سازندگان بازی به نام Briar Diem در مورد این موضوع صحبت کرد:
تریلر مشترک در زمان اجرای دو دقیقه ای خود چیز زیادی را نشان نمی دهد. برای از بین بردن باورهای غلط، به شما می گویم که بازی بسیار بزرگ و باز است و مقایسه آن با OW بی انصافی است، این دو عنوان هیچ وجه اشتراکی ندارند. برای تریلر، استودیو فشرده سازی زیادی انجام داد و شاهد تغییراتی در رنگ ها و کیفیت تصویر هستیم. تصاویر رسمی منتشر شده بیشتر نشان دهنده انتشار بصری بازی است تا تریلر. در حال حاضر بسیاری از بازی از دید عموم پنهان است و من فکر می کنم برای دیدن موارد بیشتر باید منتظر تریلر یا رویداد بعدی باشید، اما همانطور که انتظار دارید این یک بازی Obsidian است و همه بازی درخشان و شاد است. اصلا! همچنین، شخصیت ها، ماموریت ها، دیالوگ ها، داستان ها و مکانیک های زیادی را کشف خواهید کرد. توسعه بازی نیز به خوبی پیش می رود و مایکروسافت آزادانه به Obsidian اجازه داده است تا پروژه را به صلاح می داند پیش ببرد، شکست یا موفقیت پروژه روی پای Obsidian نوشته می شود.
Diem در ادامه توضیح داد که Avowed طولانیترین فاز آلفا و بتا را خواهد داشت که شبیه به مراحل پولیش و افزایش کیفیت Starfield است. همچنین، بسیاری از موارد مانند نور و بافت پس از انتشار بهبود خواهند یافت.