بازی pragmata ، که برای اولین بار در سال 2 معرفی شد و قرار بود در سال 2 منتشر شود ، برای مدتی از برنامه های Capcom ناپدید شده بود.

Capcom عنوان Sci -Fi را در طول رویداد اخیر تریلر بازی تابستانی جشنواره منتشر کرد. به نظر می رسد که این بازی سرانجام آماده انتشار بود و سازندگان تعدادی از رسانه ها تجربه بازی را به پشت درهای بسته دعوت کردند. این بازی یک رویکرد جدید و منحصر به فرد برای داستان های علمی دارد و سیستم هک کردن به عنوان یک مینی ویژه نقش مهمی ایفا می کند.
به طور معمول ، تأخیر چند سال در انتشار یک بازی به طور کلی نشانه خوبی نیست ، اما برخلاف بسیاری از آثار مشابه ، Pragmata توانسته است از این وقفه طولانی عبور کند و اکنون در پایان سال 2 (1) به عنوان یکی از عناوین مهم Capcom شناخته می شود. داستان این بازی مربوط به شخصیتی به نام هیو ویلیامز ، فضانورد است که پس از ناکامی در یک مأموریت فضایی ، با روبات های هوشمند و خصمانه روبرو است. البته مبارزه با روبات ها در نقش یک فضانورد بدون داشتن حامی آسان نیست.
در اینجا دایانا وارد صحنه شده است. یک ربات انسانی بازیکنان می توانند این روبات های اندرویدی را کنترل کنند و مدارهای داخلی خود را هک کنند تا هیو بتواند آنها را نابود کند. بخش هک کردن همزمان با تیراندازی اجرا می شود و در سمت راست صفحه در سمت راست صفحه نمایش داده می شود.
طبق پیش نمایش های منتشر شده ، بخش تیراندازی ، که قلب گیم پلی را تشکیل می دهد ، بسیار رضایت بخش و بهزیستی است و در بین سلاح هایی که هیو دارای یک تپانچه استاندارد به نام Grip Gun است ، سلاحی مانند شوک به نام اسلحه شوک و استاس.
جنبش شخصیتی در محیط نیز بسیار روان است. هیو با وجود حس سنگین کنترل ، می تواند به راحتی پرش کند ، پرش کند و به سرعت از دشمنان دور شود. علاوه بر کمپین ها ، معماها بخش مهمی از بازی هستند که توسط بخش های مخفی قابل دسترسی است.