به نظر می رسد برخی از شرکت ها در بعضی مواقع مانند Square Enix و Amazon با احتیاط محتاط هستند و نینتندو با تمام توان برای پشتیبانی از مشکل تنوع در بازی های رایانه ای.

تلاش های اخیر نینتندو برای بازاریابی کنسول سوئیچ اطلاعات زیادی در مورد رویکرد شرکت ارائه داد. این شرکت هنوز روی خلاقیت و نوآوری تمرکز دارد و ویژگی های جدیدی مانند کنترل ماوس را در سوئیچ 2 ارائه می دهد. تحقق کیفیت نینتندو نیاز به همکاری با توسعه دهندگان با استعداد دارد. این شرکت همچنین معتقد است که این استعدادها برای پاسخگویی به نیازهای جامعه بازیکنان باید متنوع باشند.
در سالهای اخیر ، تنوع در صنعت بازی های ویدیویی به موضوعی بحث برانگیز تبدیل شده است. بسیاری از بازی هایی که برای عموم طراحی شده اند با وجود بودجه های قابل توجه و چرخه های توسعه طولانی ، موفق و شکست خورده اند.
رئیس جمهور نینتندو ، داگ بوزر ، اخیراً تأکید کرد که این شرکت با گفتن سؤال از تنوع ، افراد با تجربیات متنوعی را برای مدت طولانی استخدام می کند:
ما معتقدیم که استعدادها باید متنوع باشند. این روند مدت طولانی در نینتندو بوده است.
در حالی که برخی از شرکت ها ، مانند Square Enix و Amazon ، در سالهای اخیر سعی کرده اند سطح تنوع را کاهش دهند ، نینتندو اعلام کرده است که رویکرد فعلی خود را ادامه خواهد داد. داگ بوزر همچنین گفت که غلظت نینتندو بر تنوع ، حتی قبل از اصطلاح (DEI (تنوع ، برابری و درک)) وجود داشته است. او فکر می کند که تنوع استعدادها ضروری است ، زیرا تجربیات و افق های مختلف به توسعه تجارت کمک می کند. به گفته وی ، این رویکرد به نینتندو اجازه می دهد تا با مخاطبان گسترده تری ارتباط برقرار کند.
رویکرد نینتندو به موضوع تنوع با بسیاری از شرکت های دیگر بسیار متفاوت است و به همین دلیل این غول در سالهای اخیر قابل توجه بوده است.